Středoevropská rallye se natrvalo usadila ve Veszprému, kde byla na programu nejdelší speciální zkouška, která měří 156 km a pojede se celkem třikrát. Aleš Loprais v ní maximálním nasazením dobyl druhé místo a hlavně eliminoval hlavní protivníky v boji o pódium. Výsledek, celkově třetí místo.
Středoevropská rallye se natrvalo usadila ve Veszprému, kde byla na programu nejdelší speciální zkouška, která měří 156 km a pojede se celkem třikrát. Aleš Loprais v ní maximálním nasazením dobyl druhé místo a hlavně eliminoval hlavní protivníky v boji o pódiové umístění. Výsledek znamená celkovou třetí pozici průběžného pořadí.
Vyhlídky taktiky na zbytek rallye se ani po dnešním ránu nezměnily: útočit a zase útočit. Aleš startoval do etapy ze čtvrté startovní pozice (a šestý v celkovém pořadí), za průběžně vedoucím Staceym a dvojicí továrních Ginafů. Velmi tvrdá a rychlá trať měla právě jim vyhovovat, neboť kladla značné nároky na akceleraci vozu. Už v polovině sekce Aleš předjel Marcela Van Vlieta a zhruba deset kilometrů před koncem i Van Ginkela. Speciálku vyhrál dosud famózně a elegantně jedoucí Stacey, ale Aleš na něj ztratil jen necelých 5 minut, dvě a půl minuty pak najel na Van Ginkela.
V celkovém pořadí se Aleš usadil na třetí pozici, když jeho hlavní soupeři dnes mnoho štěstí neměli: Van Eerd s Dafem měl technické problémy a do cíle dojížděl s hodinovým zpožděním, Marek Spáčil ztratil přes půl hodiny a Martin Macík speciálku nedokončil. Vila, De Azevedo i Echter nabrali přiměřené časové ztráty.
"Dnešek nám zkrátka vyšel, i když bychom možná mohli ještě kousek přidat. Do další etapy budeme startovat hned za Staceym, což je dobré, musíme se snažit dál," řekl v cíli Aleš Loprais.
"Kdekdo by možná mohl nad kilometráží zdejších speciálek v kontextu znalostí o Dakaru ohrnout nos, ale ty etapy jsou tak intenzivní, že to vydá na dlouhou dakarskou speciálku. Dnešní itinerář měl tloušťku jako v Africe na 600 kilometrů a bylo v něm na 53 waypointů. Fyzicky i na soustředění je to opravdu obtížná záležitost, umocněná tím, že špička všech kategorií jede opravdu na hraně, na sto procent," dodal Alešův navigátor Ladislav Lála.
I v ostatních třídách se pořadí měnilo, a to ještě v kategorii osobních aut míchá kartami divoká monsterbuggy Robbyho Gordona. Našeho týmu se to nijak nedotýká, snad jen v tom, že pilot závodního vozu i jeho navigátor uzavřeli sázku, zda vyhraje Sainz, nebo Peterhansel. Po první dnešní speciálce šel jeden přes druhého v celkovém pořadí o pouhé 3 sekundy…
Podvečerní sekce byla pro kamiony z bezpečnostních důvodů (povídá se, že na žádost některých týmů…) zrušena a pokračovat se tedy bude v pátek ráno.
Celkové výsledky po 5. etapě:
Pořadí Číslo Posádka Značka Čas Ztráta 1. 400 STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 7:27:24 0:00:00 2. 402 VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF 7:51:17 0:23:53 3. 401 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 8:09:59 0:42:35 4. 409 ECHTER (DEU), KLEIN (DEU), RUF (DEU) MAN 8:17:48 0:50:24 7. 419 SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 8:39:50 1:12:26 21. 404 DE AZEVEDO (BRA), JUSTO (BRA), MARTINEC (CZE) TATRA 9:41:41 2:14:17
TZ, Foto /Loprais Team/ Jiří Wintr
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.