Jednou jsi nahoře a jednou dole, dozajista to platilo pro Loprais Tatra Team ve čtvrté etapě Středoevropské rallye. Výborné výkony Aleše Lopraise ve speciálních zkouškách byly v kontrastu se smůlou v podobě prasklého hnacího hřídele, při jejíž opravě naopak excelovali všichni mechanici.
Rallye se přesunula západněji a na programu byl nejprve těžký okruh z první etapy, ovšem v opačném směru, a po přesunu do Veszprému velmi rychlá trasa ve zdejším vojenském prostoru.
Aleš Loprais nastupoval do prvního speciálu z první pozice a s plným rozhodnutím útočit. Stacey ho však v průběhu první poloviny etapy dojel, ale před CP1 udělal kuriózní chybu, když jeho navigátor upustil omylem z okénka průjezdní kartu a Stacey se pro ni musel vrátit. Aleš se tedy dostal zpět před něj, to vše před zraky televizních kamer i desítek nechápajících přihlížejících. Aleš ještě předvedl parádní wheelie při průjezdu jedné z vyjetých děr a směřoval vše k drtivému finále.
Deset kilometrů před cílem zkoušky se však ozvalo kovové rupnutí, které tatrováčtí piloti už znají: prasklý homokinetický kloub hnacího hřídele přední nápravy. Závada automaticky znamenala i defekt předního kola, naštěstí krátce před cílem speciálu. Aleš dojel zkoušku na prázdném plášti, který byl totálně rozcupován, a tím ztratil cenné tři minuty. Po cíli zkoušky naštěstí ihned následovala servisní zóna, kde se všichni mechanici dali do práci a vše stihli opravit v časovém limitu. I se závadou Aleš dokázal dojet speciálku na 4. místě se ztrátou jen tři minuty. Jak vypadala prasklá pneumatika, ukazuje jedna z přiložených fotografií.
"Je to smůla i štěstí zároveň. Hřídel nepraskla při žádném skoku ale na rovném přímém úseku. Je to asi výsledek enormního namáhání v průběhu celé soutěže. Zrovna první dnešní speciálka byla velmi náročná svými hlubokými písky. Ještě že nedošlo k poškození polonápravy, to už bychom do ní novou hřídel nedostali," vzpomenul mechanik Milan Holáň.
Výsledky po čtvrté etapě
1. 400 STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 5:19:41 0:00:00 2. 402 VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF 5:36:15 0:16:34 3. 427 VAN EERD (NLD), MAESSEN (BEL), TIMMERMANS (NLD) DAF 5:50:32 0:30:51 4. 409 ECHTER (DEU), KLEIN (DEU), RUF (DEU) MAN 5:56:17 0:36:36 5. 407 MACÍK (CZE), KALINA (CZE), VALTR (CZE) LIAZ 5:56:47 0:37:06 6. 401 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 5:57:18 0:37:37 7. 419 SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 5:57:48 0:38:07
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.