Třetí etapa Středoevropské rallye byla ve znamení rozmarů počasí a organizačních zmatků. Kategorie kamionů byla nakonec klasifikována pouze v odpoledním zkráceném testu, v němž vytrvale útočící Aleš Loprais dobyl první etapový triumf.
Trasa se znovu odehrávala na členitém a technicky náročném horském okruhu nad Baia Mare, ovšem v opačném směru. Co téměř letní počasí posledních dvou dnů vysušilo, opět zcela změnil vytrvalý noční déšť, po kterém blátivá trasa velmi klouzala. I start kamionů se odehrál za prudkého lijáku. Zatímco motocykly i automobily svůj díl odjely v plném rozsahu, závod kamionů se zastavil už po dvaceti kilometrech kvůli trati zatarasené jedním z osobních vozů zapadlých do bahna.
Místo incidentu navštívil ředitel soutěže Etienne Lavigne a nakonec rozhodl test kamionů suspendovat. Sdělil to ovšem jen vedoucímu Staceymu, ostatním už ne. Stacey tedy zbytek etapy dojel krokem a za ním celé pole kamionů, v němž pouze Alešova posádka zkoušela dále útočit. Ani na CP1 ani v cíli nebyl nikdo z časoměřičů schopen podat kompetentní informaci (o angličtině ani nemluvě). Po dojezdu do servisní zóny mělo být po všem, neboť už den předem pořadatelé oznámili, že kvůli velmi rozbité trati kamiony odpolední test neodjedou.
Většina týmů tak už poslala svoje doprovody do Debrecínu. "Je to k vzteku, že nás nikdo o zrušení etapy neinformoval, odjeli jsme ji úplně zbytečně a pouze riskovali poškození vozu. Závody, kde se nezávodí, se nedají vyhrát," rozčiloval se v servisní zóně navigátor Ladislav Lála.
Naše asistence naštěstí pouze opustila Baia Mare, když přišla překvapivá informace, že kamiony přece jen odjedou odpolední test s ostatními, ovšem na zkrácené trase. Počasí se nakonec umoudřilo. Alešovi bylo jasné, že na krátkém okruhu nebude možné výrazně ukrojit z nashromážděné časové ztráty, a tak útočil na co nejlepší umístění v etapě, které mu předurčilo startovní pozici do druhé poloviny závodu, neboť právě tam se bude rozhodovat. Vítězství o 11 sekund před Staceym je už jen třešničkou na dortu. S výjimkou jedné smolné sekce Aleš odjel všechny speciálky na prvním nebo druhém místě.
"Všechno šlo ideálně, i když trať stále klouzala. Byli jsme hodně rozjetí a koho, jsme potřebovali předjet, ten nám příliš nevzdoroval. Ztráta sice zůstává, ale v další fázi závodu nás už nebude nikdo zdržovat a my musíme útočit dál, zatímco posádkám před námi organizační komplikace situaci spíše ulehčují, ale to se poddá. Škoda ranního zrušeného testu i ztráty ze včerejška. Na Dakaru by šlo o banalitu," komentoval průběh třetí etapy Aleš Loprais. Odpolední sekce se prý odjela na žádost televizního štábu, který chtěl mít kamiony ve večerním sestřihu.
Výsledky po třetí etapě
1. 400 STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 3:14:53 2. 402 VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF +13:35 3. 409 ECHTER (DEU), KLEIN (DEU), RUF (DEU) MAN+14:52 4. 407 MACÍK (CZE), KALINA (CZE), VALTR (CZE) LIAZ +15:17 5. 427 VAN EERD (NLD), MAESSEN (BEL), TIMMERMANS (NLD) DAF +22:31 6. 419 SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ +23:37 7. 401 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA +31:24
TZ/Loprais Tatra Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.