Pátá soutěž mistrovství světa zavítá o víkendu do Jordánského Království. Pojďme se podívat, jaká vlastně rally v Jordánsku bude.
Už tento pátek přivítá kolotoč mistrovství světa v rally Jordánské Království. Pojede se opět na šotolinovém povrchu. Pro posádky bude vše nové, neboť se soutěž v tomto malém království jede poprvé.
Místopis
Jordánské hášimovské království se nachází na Blízkém Východě. Povrch země tvoří se tří čtvrtin kamenitá poušť. Rally se bude odehrávat ve Velké příkopové propadlině, kde teče řeka Jordán, která se vlévá do Mrtvého moře, které je 394 m pod hladinou oceánu. Hory se nacházejí na jihu země. Rozlohou je asi jako bývalé Československo. Žije zde asi 5,5 ,ilionu obyvatel.
Hlavním městem je Ammán. Úředním jazykem je arabština, mezi vrchní a střední vrstvou obyvatel se dobře dorozumíte anglicky.
Trať
Na soutěžící čeká 359 ostrých kilometrů, přičemž se soutěž jede veskrze na pětníku, když i s přejezdy má 983 kilometrů. Celkem má soutěž 22 rychlostníhc zkoušek, nejdelší Jordan River má úctyhodnou déli 41,45 km a jede se v neděli. Vypadá to, že se tady bude o lecčems rozhodovat.
Na posádky čeká v pravdě horké počasí, na pátek hlásí předpověd až 34 stupňů. Pro posádky tak bude všepřítomný prach vedro značně nepříjemné.
Celá soutěž se bude odehrávat v okolí Mrtvého moře, kde je umístěn i servisní park. Soutěž začíná čtvrtečním shakedownem, který je vytýčen nedaleko servisní zóny. Obecně jsou pro diváky vyhrazena divácká místa. POřadatel pěkně zpracoval mapy a přístupové cesty k diváckým místům.
Popis diváckých míst najdete zde
Mapy rychlostních zkoušek najdete zde.
Časový Harmonogram
Vše převedeno na čas v České Republice.
Ceremonial Start - Emaar South Park 18:00 - 24.4.
RZ1 Suwayma 1 13,03 km 07:19 RZ2 Mahes 1 20,00 km 07:53 RZ3 Mount Nebo 1 11,10 km 08:38 RZ4 Mai'n 1 13,46 km 09:25 Service A - Dead Sea - 30 min 11:46
RZ5 Suwayma 2 13,00 km 11:35 RZ6 Mahes 2 20,00 km 12:09 RZ7 Mount Nebo 2 11,10 km 12:54 RZ8 Mai'n 2 13,46 km 13:41 Flexi Service B - Dead Sea - 45 min 15:35 Etapa celkem 115,15 km
2. ETAPA Service C - Dead Sea - 15 min 08:00 RZ9 Turki 1 14,13 km 07:53 RZ10 Erak Elamir 1 12,47 km 08:21 RZ11 Shuna 1 15,19 km 09:24 RZ12 Baptism Site 1 13,13 km 10:05
Service D - Dead Sea - 30 min 11:58
RZ13 Turki 2 14,13 km 12:06 RZ14 Erak Elamir 2 12,47 km 12:34 RZ15 Shuna 2 15,19 km 13:37 RZ16 Baptism Site 2 13,13 km 14:18
Flexi Service E - Dead Sea - 45 min 15:44 Etapa celkem 109,84 km
3. ETAPA Service F - Dead Sea - 15 min 06:45 - 27.4.
RZ17 Kafrain 1 16,49 km 06:37 RZ18 Wadi Shueib 1 9,18 km 07:10 RZ19 Jordan River 1 41,45 km 08:13
Service G - Dead Sea - 30 min 10:23
RZ20 Kafrain 2 16,49 km 10:30 RZ21 Wadi Shueib 2 9,18 km 11:03 RZ22 Jordan River 2 41,45 km 12:06 Service H - Dead Sea - 10 min 14:09 Podium 15:00 Etapa celkem 134,24 km Soutěž celkem 359,23 km
Favorité
Podle seznamu přihlášených a vývoje poslední soutěže by si už konečně zasloužil úspěch Petter Solberg se Subaru. Uspět bude chtít i Ford, kde černým koněm může být Galli. Dále uvidíme, jak se zlepšily po fiasku v Argentině Suzuki a v jaké náladě budou Munchi´s Ford. Ale každopádně to bude zase hon na Loeba s Citroenem.
Seznam přihlášených najdete zde.
JWRC
Podle všech informací soutěž nemá v plánu Prokop. Takže šanci budou mít šotolinoví specialisté Rozukas a Mölder. Potvrdit úspěch z Mexika bude chtít Ogier.
Dění ze soutěže můžete sledovat na našem serveru, kde Vám budeme přinášet aktuální informace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.