Drobná závada ve 2. etapě znamená ztrátu a pád na 11. místo ve středoevropské rally.
Druhá etapa Středoevropské rallye přinesla technicky mimořádně náročnou trasu v horách nad Baia Mare. Posádka Aleše Lopraise v ní musela řešit drobné technické problémy a propadla se na průběžné 11. místo se ztrátou půl hodiny na Hanse Staceyho.
Pořadatelé do druhé etapy nachystali dva 76kilometrové horské okruhy s velmi rozbitým povrchem a plné technicky náročných pasáží, velkých změn nadmořské výšky a rozbitých cest přes horská řečiště.
Alešova posádka do ní výborně odstartovala, průběžně stáhla Staceyho náskok na zhruba 20 sekund (Stacey odstartoval minutu před Alešem), ale poté ji na dvacet minut zastavila porucha na jednom z ventilů vzduchového systému. "Nešla ovládat spojka ani brzdy, takže jsme museli zastavit. Milanovi Holáňovi se naštěstí podařilo problém včas najít," řekl v cíli Aleš Loprais. K dovršení smůly za chvíli naše posádka "udělala" kolo a výměna pneumatiky zabrala další čtvrthodinu. Během této doby se před Aleše dostala asi dvacítka posádek, jejichž předjíždění na úzkých horských pistách bylo velmi náročné. "Škoda, měli jsme to rozjeté na vítězství v etapě. Ale není všemu konec, protože vidíme, že dnes již Staceymu rychlostně bez problémů dokážeme stačit."
Po nutné polední údržbě v servisní zóně v Baia Mare vyrazila naše posádka na odpolední okruh, bohužel zkrácený následkem havárií několika osobních vozů na trase. V odpolední části obsadil Aleš Loprais 2. místo s minutovou ztrátou na Staceyho. "Museli jsme startovat zezadu a zdrželo nás obtížné předjíždění asi šesti soupeřů, mohlo to být ještě lepší," dodal v cíli Aleš.
Etapu poznamenala řada odstoupivších nejen v kategorii kamionů. Havárii prodělal André Azevedo na druhé Tatře, jehož časová ztráta se protáhla ještě víc než Alešova.
Třetí den je na programu stejná skladba jako dnes a poté navíc dlouhá spojovačka zpět do Maďarska do Debrecínu.
Výsledky po druhé etapě
1.Stacey, MAN 2.Echter, MAN, +12:36 3.Van Ginkel, GINAF, +13:19 4. Macík, LIAZ, +14:15
7.Spáčil, LIAZ +22:12 11. Loprais, Tatra,+31:35
TZ/Foto/Loprais Tatra Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.