Uzávěrková listina přihlášek nabízí utěšený pohled, ze špičky nechybí nikdo s prioritou FIA B nebo ASN.
Na stovky už nemůžeme účastníky drahého šampionátu dvoudenních soutěží dávno počítat, ale sedmasedmdesát posádek ucházejících se o start na třetím podniku mezinárodního mistrovství republiky, je slušné. Proti předchozí Rallye Šumava je to o patnáct týmů víc. To je údaj z doby uzávěrky, se souhlasem federace mohou přibýt dodatečně ještě další. Stále hovoříme jen o účastnících Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rallye, kromě něj se tu pojede ještě Mistrovství ČR v rallye historických automobilů.
Nechybí samozřejmě žádný ze tří nositelů priority FIA B, na startu tedy uvidíme obhájce krumlovského prvenství z let 2002 a 3 Pecha s Uhlem, vítězného pilota z roku 2004 Krestu se spolujezdcem, s nímž vyhrál vloni, s Petrem Grossem. Ročníky 2005 a 6 se staly kořistí Štěpána Vojtěcha, který odešel zpět na okruhy, jeho spolujezdec z roku 2005 Michal Ernst se ale objeví po boku Jaroslava Vančíka v Citroënu C2R2.
Držitele priority ASN udělované národními federacemi bude reprezentovat čtrnáct českých dvojic a jedna slovensko – česká, tradiční tým Gavlák – Hůlka. Všichni prioritní jezdci se přihlásili do nejvyšší třídy N4, vesměs pojedou s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Výjimku tvoří Triner, Štajf a Běhálek se subaru, Peták s Peugeotem 207 S2000, Tarabus ve Fiatu Grande Punto S2000 a Tlusťák s vozem Citroën C2 S1600.
Favority musíme hledat opět především ve trojici Kresta – Pech – Valoušek, stejně jako v předchozích utkáních. Jim budou – kromě už zmíněných – sekundovat ve třídě N4 Votava, Arazim, Orsák, Barvík a další. Právem jsme zvědaví, jak se vyvine souboj vozidel s přeplňovanými motory a S2000. Krumlovské tratě nejsou rychlé jako šumavské, takže po Vyškově rozjetý Peták i ambiciózní Tarabus, mají větší šanci.
Skupinu A opět obohatí dvojice Tlusťák – Dědic, kteří určitě znovu promluví do boje Fiatu Punto S1600 z týmu ROTO Plzeň a posádkou Šlehofer - Soběhart proti Sedláčkovi s Marušákem v Renaultu Clio R3. Pokud se bude dařit i Zedníkovi a Vaňáčovi, máme o zábavu ve skupině postaráno. Zejména, když se proti plánu jezdit jen sprinty postaví na start také Jan Dohnal s ex Petákovým renaultem a poprvé i dvojice Jakeš – Jakeš s Citroënem C2 R2. O mladičkém Miroslavu Jakešovi jde jeden hlas jako o nebývalém talentu, který projevoval zatím jen na kopcích, teď může navázat na rodinnou tradici svého otce (kdysi se Suzuki Swift) i v rallye. S dvojicí Peugeotů 206 S1600 vyrukují také Jiří Vlček a Pavel Kundrát, přijede i Brynda s fabií, mezi dvoukolkami tudíž dojde k tolik potřebnému oživení.
Mezi dvoukolovými enky už situace tak veselá není. N3 reprezentují především Martin Rada s Alfou Romeo a Petr Křížek s hondou, jako obvykle je přihlášen poměrně slušný počet posádek do třídy N2. Tady jmenujme především manžele Trojanovy ze spolupořádajícího ČK motorsport ve VW Polo a Dunovského, Hlacha a Jinderleho vedle Jakubce, který se pokusí dovézt hondu do cíle konečně snad bez havárií.
Nejslabší třída N1 má i nejslabší obsazení. Kromě Srba, Koupala a Korčáka se přihlásil už jen Stejskal s dacií.
Ředitelství teď ještě vyčká, zda se nezmnoží seznam přihlášených po uzávěrce a poté stanoví startovní pořadí do první etapy. Ta začne slavnostním startem v pátek 2. května v 16:30 v Jelení zahradě v Českém Krumlově.
TZ/Rally Český Krumlov/ Vladimír Dolejš/ FOTO BPA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.