Středoevropská rallye odstartovala zostra první speciálkou jižně od Budapešti. Na technické trati obsadil Aleš Loprais na úvod závodu 2. místo, pouhých 25 sekund za Holanďanem Hansem Staceym.
Trasa 63 km dlouhého speciálu nabídla všehochuť tvrdého a měkkého písčitého povrchu, s vyjetými koridory, které si zejména některé kamiony zkracovaly v zatáčkách. Zkouška byla zpestřena několika lesními úseky i poměrně atraktivním brodem. "Šlo rozhodně o nejtěžší evropskou speciálku, jakou jsem absolvoval, i přes relativně krátkou délku. Pořadatelé vytyčili pestrou a dost náročnou trať, aby dostáli pověsti a náročnosti Dakaru," popisoval své dojmy pilot týmu Aleš Loprais.
Posádku potkala drobná nepříjemnost v podobě pomalého defektu pneumatiky: "V prudké pravé zatáčce bylo auto jen na dvou kolech a pravá pneumatika se odvalila a lehce ušla. Aleš to uslyšel, protože měl stažené okénko. Milan Holáň pak musel po zbytek etapy pneumatiku dofukovat a za cílem ještě zkontrolovat," dodal navigátor Ladislav Lála, "Staceyho jsme už stihli dojet, ale s takovou jsme museli mírně zvolnit a zase se nám vzdálil. Ale ztráta je více než přijatelná."
Za Alešem Lopraisem dojela do cíle v závěsu dvojice vysokých továrních Ginafů (Van Vliet a Van Ginkel), následována Tatrou André Azeveda, černým koněm závodu Vilou na Mercedesu a Liazem Martina Macíka.
Ihned za cílem pořadatelé postavili rychlou asistenční zónu i s perfektně fungujícím press centrem. Na celý konvoj ještě čekal 400kilometrový přesun do Baia Mare, lemovaný špalíry jásajících maďarských diváků. Do asistenční zóny dorazil kompletní tým až v deset večer. Depo se nachází přímo v centru města a je tak zajímavou atrakcí.
Následovat budou dvě dvojice horských okruhů v okolí Baia Mare, které mohou okolím řádně zamíchat.
TZ/Loprais Tatra Team
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.