Středoevropská rallye odstartovala zostra první speciálkou jižně od Budapešti. Na technické trati obsadil Aleš Loprais na úvod závodu 2. místo, pouhých 25 sekund za Holanďanem Hansem Staceym.
Trasa 63 km dlouhého speciálu nabídla všehochuť tvrdého a měkkého písčitého povrchu, s vyjetými koridory, které si zejména některé kamiony zkracovaly v zatáčkách. Zkouška byla zpestřena několika lesními úseky i poměrně atraktivním brodem. "Šlo rozhodně o nejtěžší evropskou speciálku, jakou jsem absolvoval, i přes relativně krátkou délku. Pořadatelé vytyčili pestrou a dost náročnou trať, aby dostáli pověsti a náročnosti Dakaru," popisoval své dojmy pilot týmu Aleš Loprais.
Posádku potkala drobná nepříjemnost v podobě pomalého defektu pneumatiky: "V prudké pravé zatáčce bylo auto jen na dvou kolech a pravá pneumatika se odvalila a lehce ušla. Aleš to uslyšel, protože měl stažené okénko. Milan Holáň pak musel po zbytek etapy pneumatiku dofukovat a za cílem ještě zkontrolovat," dodal navigátor Ladislav Lála, "Staceyho jsme už stihli dojet, ale s takovou jsme museli mírně zvolnit a zase se nám vzdálil. Ale ztráta je více než přijatelná."
Za Alešem Lopraisem dojela do cíle v závěsu dvojice vysokých továrních Ginafů (Van Vliet a Van Ginkel), následována Tatrou André Azeveda, černým koněm závodu Vilou na Mercedesu a Liazem Martina Macíka.
Ihned za cílem pořadatelé postavili rychlou asistenční zónu i s perfektně fungujícím press centrem. Na celý konvoj ještě čekal 400kilometrový přesun do Baia Mare, lemovaný špalíry jásajících maďarských diváků. Do asistenční zóny dorazil kompletní tým až v deset večer. Depo se nachází přímo v centru města a je tak zajímavou atrakcí.
Následovat budou dvě dvojice horských okruhů v okolí Baia Mare, které mohou okolím řádně zamíchat.
TZ/Loprais Tatra Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.