Tři týdny po smolné Valašské rally čeká orlovsko-zlínskou soutěžní posádku Lumír Firla – Pavel Švajda jejich druhý letošní start. Reparát se pokusí složit na trati vyškovské Böttcher rally, která v termínu 18. – 19. dubna otevře seriál Mistrovství ČR ve sprintrally.
Valašská rally měla být pro dvojici, sedlající sedmou evoluci produkčního Mitsubishi Lancer, původně jen testovacím závodem před začátkem sprintové sezóny. Záměr důkladně vyzkoušet soutěžní techniku a najet potřebné kilometry však členům Eurostroj Rallye Teamu znemožnila havárie na sedmém testu, která je nejen vyřadila z dalších bojů při Valašské rally, ale zároveň jim značně zkomplikovala jejich další plánovaný program.
Nad startem ve Vyškově tedy dlouho visel otazník, jak se však podle posledních zpráv zdá, tak Lumír s Pavlem na trati Böttcher rally přeci jen chybět nebudou. „Pro start ve Vyškově děláme skutečně maximum. Poslední dny byly opravdu hektické a tým mechaniků během nich pracoval na sto procent. Pokud se nám na Böttcher rally podaří odstartovat, bude náš hlavní dík patřit právě jim,“ tvrdí těsně před plánovaným odjezdem na Hanou Lumír Firla. Ten na Böttcher rally dosud startoval dvakrát, z toho jednou velmi úspěšně.
„Na vyškovskou rally v mé paměti převažují pozitivní vzpomínky. Vloni nás sice s Jardou Jugasem vyřadila porucha převodovky už na druhé zkoušce, předloni jsme ale s Pavlem Švajdou náš start ozdobili pěkným třetím místem ve skupině produkčních aut. Vzhledem k tomu, že jsme tehdy s naší starší Evo šestkou stáli proti řadě modernějších evolucí, jednalo se o velice cenný výsledek,“ vzpomíná Lumír.
Lumíra Firlu s Pavlem Švajdou čeká ve Vyškově náročná trať, tvořená osmi rychlostními zkouškami na třech úsecích, z nichž se dva testy pojedou třikrát a nejdelší Podivická RZ dvakrát. Své síly změří s kompletní špičkou sprintového mistrovství, zpestřenou o několik hostů z „velkého“ šampionátu. V nabité konkurenci patří reprezentantům Eurostroj Rallye Teamu v AČR startovní číslo 15.
TZ/ Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Roman Kašpárek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.