Poslední dubnový víkend se posádky světového šampionátu v rally utkají na šotolině v Jordánsku.
Posádky závodních speciálů čeká velmi náročných 350 kilometrů rychlostních zkoušek. Perlou bude 41,5 km dlouhá rychlostní zkouška zvaná Jordan River, která se pojede v něděli a hned dvakrát.
Jordánská rally se pojede v kraji nikoho na Jordánsko - Palestinských březích řeky Jordán. Tato řeka je opředena mnoha historickými událostmi do by minulé. Okolí tak poskytuje nádherné scenérie s kaktusy a typickou zdejší přírodou.
"Zkouška Jordan river dává nový rozměr rally. Použili jsme ji v nedělním programu a hned dvakrát.Je docela možné že se právě zde bude rozhodovat," říká předseda Jordánského motorsportu, princ Feisal Al Hussein, který je pořadatelem rally.
"Bude to těžké na zabezpečení, kdy použijeme naše lidi a armádu. Budeme se snažit, abychom měli nejlepší zkoušku ze všech podniků právě zde v Jordánsku," dovává.
Problémem je umístění soutěže. Limitující je přístup pro fanoušky i pro novináře. Budou zřízeny zóny, kterýmí se oba tábory budou moci pohodlně dostat z hlavních silnic k rychlostním zkouškám. Zkouška má cíl nedaleko mostu Krále Husseina.
Všechy zkoušky máme připraveny. Jordánsko se už velmi těší na týmy,jezdce, diváky a novináře.
Stovky lidí okolo rally, novinářů a oficiálních hostů přijede do Jordánského království. Arabský svět přivítá mistrovství světa v rally poprvé od rally Maroko, kde se jelo před 31 lety. Pro tuto zemi to je po dlouhé době vrcholná sportovní údálost.
Jordánská rally startuje 25. dubna apojede se v okolí Mrtvého moře. Vše k této rally budete mít možnost sledovat na naších stránkách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.