Poslední dubnový víkend se posádky světového šampionátu v rally utkají na šotolině v Jordánsku.
Posádky závodních speciálů čeká velmi náročných 350 kilometrů rychlostních zkoušek. Perlou bude 41,5 km dlouhá rychlostní zkouška zvaná Jordan River, která se pojede v něděli a hned dvakrát.
Jordánská rally se pojede v kraji nikoho na Jordánsko - Palestinských březích řeky Jordán. Tato řeka je opředena mnoha historickými událostmi do by minulé. Okolí tak poskytuje nádherné scenérie s kaktusy a typickou zdejší přírodou.
"Zkouška Jordan river dává nový rozměr rally. Použili jsme ji v nedělním programu a hned dvakrát.Je docela možné že se právě zde bude rozhodovat," říká předseda Jordánského motorsportu, princ Feisal Al Hussein, který je pořadatelem rally.
"Bude to těžké na zabezpečení, kdy použijeme naše lidi a armádu. Budeme se snažit, abychom měli nejlepší zkoušku ze všech podniků právě zde v Jordánsku," dovává.
Problémem je umístění soutěže. Limitující je přístup pro fanoušky i pro novináře. Budou zřízeny zóny, kterýmí se oba tábory budou moci pohodlně dostat z hlavních silnic k rychlostním zkouškám. Zkouška má cíl nedaleko mostu Krále Husseina.
Všechy zkoušky máme připraveny. Jordánsko se už velmi těší na týmy,jezdce, diváky a novináře.
Stovky lidí okolo rally, novinářů a oficiálních hostů přijede do Jordánského království. Arabský svět přivítá mistrovství světa v rally poprvé od rally Maroko, kde se jelo před 31 lety. Pro tuto zemi to je po dlouhé době vrcholná sportovní údálost.
Jordánská rally startuje 25. dubna apojede se v okolí Mrtvého moře. Vše k této rally budete mít možnost sledovat na naších stránkách.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.