Celkem 74 posádek si vyzvedlo itinerář a zahájilo seznamovací jízdy v rámci druhého podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, kterým bude o víkendu Cetelem Valašská rally 2008 s centrem ve Valašském Meziříčí.
Z favoritů se neprezentovali Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000) a Jan Štěpánek (Subaru Impreza STi). Z prioritních jezdců ASN na Valašsku dále nestartují Petr Hozák a Zdeněk Vlček (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).
Jako první se objevila v sekretariátu soutěže slovensko-česká dvojice Peter Gavlák, Miloš Hůlka. „Spolujezdec Miloš Hůlka si přivstal, neboť itinerář rally si vyzvedl v Autocentrum Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině již v sedm hodin ráno. Půlhodiny po něm si přišel vyzvednout materiály k soutěži Petr Gross, spolujezdec Romana Kresty,“ uvedla Eva Zavadilová, vedoucí sekretariátu Cetelem Valašská rally 2008. „Největší nápor posádek byl kolem jedenácté hodiny, což je logické, neboť v poledne začínaly seznamovací jízdy na jednotlivých rychlostních zkouškách,“ vysvětlila Zavadilová.
Posádky najížděly ve středečním odpoledni obě rychlostní zkoušky páteční etapy s názvem Kelč a Lhota společně s polookruhovou erzetou v Juřince, která bude na programu v sobotu. „Seznamovací jízdy měly hladký průběh, pouze v závěrečné části úseku Lhota byl v prudkém sjezdu ze Santova ke Kočibům zhruba dvousetmetrový úsek pokrytý popraškem sněhu a ledem. Posádky ho musely absolvovat velmi opatrně, nicméně předpověď počasí na samotnou soutěž je příznivá, oteplí se a má vysvitnout i sluníčko,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel rally.
Seznamovací jízdy pokračují ve čtvrtek v době od 10:30 do 18 hodin na úsecích sobotní etapy, soutěžící si objeví na rychlostních zkouškách s názvem Trúba, Lešná a Odry. „Právě sobotní etapa výrazně promluví do celkových výsledků Valašky. Zařadili jsme novou rychlostní zkoušku Trúba, která je divácky velmi atraktivní a pozměněný úsek Odry. Většina jezdců tento náročný úsek nezná. Vyznačuje se značným množstvím obtížných zatáček a častým střídáním charakteru a rytmu tratě,“ řekl Hošák.
Diváci uvidí ve valašských kotárech i šest zahraničních posádek, z toho kvarteto polských dvojic. Pozornost fanoušků si zaslouží jezdci Marcin Beltowski, Piotr Maciejewski, Marcin Dobrowolski a Maciej Mazek. Vedle Slováka Petera Gavláka startuje i jeho krajan Martin Vaško. „Z původně přihlášených 81 soutěžících chybí jen 7 posádek, což nás mile překvapilo. Konečný seznam převzatých posádek bude znám až po páteční technické přejímce,“ řekl závěrem Hošák.
Přehled posádek, které si nevyzvedly itinerář Cetelem Valašská rally 2008:
Jan Štěpánek, Marek Omelka (Subaru Impreza STi N12, Subaru Sport Service AČR, start. č. 11) Petr Hozák, Roman Niemetz (Mitsubishi Lancer EVO IX, Hršel Racing Team, start. č. 20) Zdeněk Vlček, Josef Král (Mitsubishi Lancer EVO IX, COLBETRONIC s.r.o., start. č. 21) Roman Odložilík, Pavel Odložilík (Peugeot 207 S2000, TRT Czech Rally Sport, start. č. 24) Petr Leher, Jiří Skořepa (Subaru Impreza STi, Petr Leher, start. č. 50) Michal Křemen, Rudolf Kouřil (Honda Civic VTi 1.6, Oldřich Hrabec, start. č. 75) Marcel Havlásek, David Šmeidler (Citroën Saxo, AK AGROTEAM v AČR, start. č. 76)
TZ/Valašská rally 2008/Roman Ordelt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.