Posádka týmu Motorsport Kopecký ve složení Jan Kopecký-Petr Starý se zúčastní první dubnový víkend Istanbul Rally v Turecku, úvodní soutěže mezinárodního seriálu Intercontinental Rally Challenge.
Prioritou Jana Kopeckého v první polovině sezóny 2008 jsou především starty v soutěžích zařazených do seriálu Intercontinental Rally Challenge s vozem specifikace S2000. V kalendáři plánovaných startů jsou zařazeny Istanbul Rally, Rally de Portugal, Ypres Westhoek Rally v Belgii a Rally Russia.
Závěrečnou fázi příprav na šotolinovou soutěž zahájil tým Motorsport Kopecký testem funkčnosti vozu Peugeot 207 S2000 v okolí Kostelce nad Orlicí. Tento vůz bude mít Jan Kopecký k dispozici nejenom v Turecku, ale i na dalších soutěžích seriálu IRC, kterých má tým Motorsport Kopecký v plánu se zúčastnit.
Krátký asfaltový test nahradil kvůli nepřízni počasí plánovaný šotolinový test v okolí Červené Vody, který měl mít především za úkol ověřit základní nastavení vozu pro tureckou soutěž. Vydatné sněžení však znemožnilo uskutečnit test v původně plánované lokalitě, neboť povrch testovacího úseku změnil výrazně charakter.
Šotolinový test byl rovněž plánován jako první výraznější zatěžkávací zkouška vozu Peugeot 207 S2000, který má tým Motorsport Kopecký k dispozici již v barvách partnerů týmu. Těm dominují pochopitelně loga obchodních značek produktů hlavního partnera, společnosti Federal Mogul. Významnější objem kilometrů čeká na soutěžní speciál v důsledku změny počasí oproti původním předpokladům tedy až na tureckém území.
"Samozřejmě si uvědomuji, že šotolinový povrch testovacího okruhu v okolí Červené Vody je hodně odlišný od povrchu rychlostních testů, které nás čekají v okolí Istanbulu. Pochopitelně lze očekávat i výrazně jiné klimatické podmínky, nicméně by bylo pro mě hodně prospěšné, kdybych mohl absolvovat šotolinový test alespoň v této lokalitě. V Turecku nebudeme mít možnost významněji testovat před samotnou soutěží a testovací úsek s obdobným povrchem není v dostupné vzdálenosti k dispozici," říká Jan Kopecký a pokračuje
"V letošním roce mám odjeto výrazně méně rychlostních zkoušek než v předchozích sezónách a v Mexiku jsem soutěžních kilometrů odjel bohužel minimum, proto jsem opravdu rád za každý odjetý kilometr v soutěžním voze.Dnešní náhradní test na zasněženém asfaltovém povrchu nemá pro tureckou soutěž žádný význam, ale ověřili jsme si alespoň funkčnost soutěžního vozu a já se budu s nastalou situací muset v Turecku velmi rychle vypořádat," řekl pilot Jan Kopecký.
"Istanbul Rally bude bezpochyby velmi náročnou šotolinovou soutěží, ale věřím, že premiéru v přípravě vozu specifikace S2000 před soutěží tým Motorsport Kopecký zvládne," dodává Kopecký
V plánovaných čtyřech startech v první polovině letošní sezóny převažují šotolinové soutěže, neboť právě na tomto povrchu má Jan odjeto v jeho kariéře výrazně méně kilometrů. Jiná cesta než zlepšování se získáváním zkušeností v těžkých rychlostních zkouškách na daném povrchu neexistuje. "Na start v Turecku se těšíme a velmi rádi bychom kvalitním výsledkem dali zapomenout na nepovedený start do sezóny v Mexiku, kde se po osmi kilometrech úvodní erzety zastavil motor pronajatého vozu," dodal vedoucí týmu Josef Kopecký.
TZ/Motorsport Kopecký
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.