Světová kolbiště, kde se utkávají jezdci produkčních vozů už delší dobu panují dvě automobilky. Subaru a Mitsubishi. Chvíli je na výsluní jedna, chvíli druhá automobilka. Letos však po první závodě ve Švědsku zahájilo útok Mitsubishi.
Podívejme se, jak dopadla soutěž produkčních vozů ve Švédsku. První místo vybojoval Fin ve službách Ralliart New Zealand Hänninen s Mitsubishi. Druhé místo Jarri Ketomaa Subaru Impreza N14. Třetí místo je vizitkou dobrého poměru jezdce a vozu. Patrik Sandell - Peugeot 207 S2000. Čtvrté místo a zase Mitsubishi našeho Martina Prokopa. A tak můžeme pokračovat dále. Subaru nemá moc zástupců, jen Arai, Tiipana, Flodin a Al Attiah. Jak se bude situace nadále vyvíjet se ukláže v dalším závodě v Argentině. Podívejme se, jak vypadá situace u obou automobilek.
Jedním z hlavních přípravců vozů Subaru je Prodrive. Není tajemstvím, že připravili a provozují Subaru Impreza N14 WRX. Tento vůz je připraven v plné síle proti přesile Mitshubishi. Mluvčí firmy Prodrive říká: "Absolvovali jsme mnoho testovacích kilometrů po soutěži ve Švédsku. Nyný už můžeme být trochu více spokojeni. Auto dosáhlo velmi dobrých výsledků. Ač to byl vlastně výnoj nového vozu, už nyní můžeme říct, že nastal velký pokrok. Udělali jsme změny v elektronice - a už má auto odpovídající výkon. Na Argentinu jsme připraveni,".
V Argentině bude chybět vítěz ze Švédska Hänninen. Což napomáhá nejlepšímu jezdci se Subaru v letošní sezóně, kterým je Ketomaa. Toshi Arai měl ve Švédsku problémy s elektornikou a motorem, které jsme odhalili a odstranili, takže v Argentině bude v plné síle. Se Subaru budou startovat Al Attiyah, Novikov, Jereb a hlavně motokrosař Pastrana se spolujezdcem Colina McRae - Derekem Ringerem. Se Subaru pojede i u nás známý argentinec Pozzo.
Mitsubishi bude mít v Argentině dva skvělé jezdce. Budou zde startovat jak Ligato tak Beltran. Zahambit se také nenechá Prokop. Startovat zde bude i Baldacci. Bojovat budou i Aigner, Sousa a mnoho dalších nejen domácích jezdců.
Ve Švédsku mnoho účastníků nestartovalo, nebo odpadli pro technické a jiné problémy. Za čtrnáct dnů se v Argentině rozběhne další dějtsví boje o titul v produkčních vozech naplno. Sledujte s námi počínání Martina Prokopa. Budeme přinášet pravidelní informace a to nejen o produkčních vozech.
V diskuzi pod článkem tipněte, jakého umístění Martin Prokop dosáhne v rámci PCWRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.