Vývoj závodního vozu automobilky Škoda nabírá na obrátkách. Motor staví renomovaná francouzská firma.
Renomovaná francouzská forma pomáhá Škodovce se stavbou a vývojem motoru do nového závodního speciálu Škoda Fabia S2000. Samotný debut speciálu je plánován na podzim letošního roku.
Zástupcem firmy Oreca je Mario Fornaris. Dříve byl hlavním inženýrem u Mitsubishi a také je manažerem Giggi Galliho. Oreca už pracovala na vývoji speciálu Dacia Logan S2000. Tento projekt byl zmrazen. Samotný Fornaris je v motorsportu velkou personou. Tým Oreca dříve nasazoval tovární Renaulty Clio S1600 do JWRC, ale také Porsche GT3 pro francouzské mistrovství. Zde s ním jezdil Nicolas Bernardi.
Nový závodní vůz Fabia S2000 je stále testován na všech druzích povrchů. Fabia má krátký rozvor, je třeba pořádně vyladit dvoulitrový motor a také ještě zapracovat na aerodynamice vozu, čímž se zlepší přilnavost a ovladatelnost vozu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.