Vývoj závodního vozu automobilky Škoda nabírá na obrátkách. Motor staví renomovaná francouzská firma.
Renomovaná francouzská forma pomáhá Škodovce se stavbou a vývojem motoru do nového závodního speciálu Škoda Fabia S2000. Samotný debut speciálu je plánován na podzim letošního roku.
Zástupcem firmy Oreca je Mario Fornaris. Dříve byl hlavním inženýrem u Mitsubishi a také je manažerem Giggi Galliho. Oreca už pracovala na vývoji speciálu Dacia Logan S2000. Tento projekt byl zmrazen. Samotný Fornaris je v motorsportu velkou personou. Tým Oreca dříve nasazoval tovární Renaulty Clio S1600 do JWRC, ale také Porsche GT3 pro francouzské mistrovství. Zde s ním jezdil Nicolas Bernardi.
Nový závodní vůz Fabia S2000 je stále testován na všech druzích povrchů. Fabia má krátký rozvor, je třeba pořádně vyladit dvoulitrový motor a také ještě zapracovat na aerodynamice vozu, čímž se zlepší přilnavost a ovladatelnost vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.