AKTUALIZOVÁNO 10:19 : Loebova penalizace neplatí, byl vrácen původní motor s opravenou palivovou lištou. Zapečetěné díly zůstaly nedotčeny.
Zatím na každé soutěži mají vozy týmu Citroen Total Sport WRT velké problémy s novými motory týmových vozů Citroen C4 WRC. Španěl Sordo měl problémy s motorem už na Rally Monte Carlo. Ty vyvrcholily ve Švédsku, kde musel měnit motor ještě před soutěží. Protože pravidla mistrovství světa povolují pouze pět motorů na sezónu, musí motor vydržet tři soutěže. Tým si určuje, které dvě soutěže jsou spárované. Pro Sorda to znamenalo, že mezi dvě spárovanými soutěžemi měnil motor, proto stratoval ve Švédsku s pětiminutovou penalizací. Vůz Sebastiena Loeba na trati shakedownu vykazoval náhlou ztrátu výkonu, při dalším průjezdu dodýchal úplně. Podle informací přímo z centra soutěže byl Loebův vůz odtažen do servisu. Tým mechaniků motor vyměnil. Sebastien měl tak ještě půl hodiny na projetí shakedownu. Stihl tedy ještě jeden průjezd testovací vložkou. Loeb má letos při třetí soutěži už třetí motor. První téměř odešel v Monte Carlu, druhý byl poškozen pri jeho havárii ve Švédsku a třetí, nový, je teď v autě.
Noční poradě technických delegátů održel pětiminutovou penalizaci. Při výkladu nejednoznačných pravidel došli k závěru, že kdyby měnil motor hned po Švédsku, penalizace by nebyla. Podle delegátů je tak Mexiko třetí spárovaná soutěž, tudíž penalizaci dostal. Tým zvažuje zda se proti tomu odvolá. O shakedownu vás budeme dále informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.