AKTUALIZOVÁNO 10:19 : Loebova penalizace neplatí, byl vrácen původní motor s opravenou palivovou lištou. Zapečetěné díly zůstaly nedotčeny.
Zatím na každé soutěži mají vozy týmu Citroen Total Sport WRT velké problémy s novými motory týmových vozů Citroen C4 WRC. Španěl Sordo měl problémy s motorem už na Rally Monte Carlo. Ty vyvrcholily ve Švédsku, kde musel měnit motor ještě před soutěží. Protože pravidla mistrovství světa povolují pouze pět motorů na sezónu, musí motor vydržet tři soutěže. Tým si určuje, které dvě soutěže jsou spárované. Pro Sorda to znamenalo, že mezi dvě spárovanými soutěžemi měnil motor, proto stratoval ve Švédsku s pětiminutovou penalizací. Vůz Sebastiena Loeba na trati shakedownu vykazoval náhlou ztrátu výkonu, při dalším průjezdu dodýchal úplně. Podle informací přímo z centra soutěže byl Loebův vůz odtažen do servisu. Tým mechaniků motor vyměnil. Sebastien měl tak ještě půl hodiny na projetí shakedownu. Stihl tedy ještě jeden průjezd testovací vložkou. Loeb má letos při třetí soutěži už třetí motor. První téměř odešel v Monte Carlu, druhý byl poškozen pri jeho havárii ve Švédsku a třetí, nový, je teď v autě.
Noční poradě technických delegátů održel pětiminutovou penalizaci. Při výkladu nejednoznačných pravidel došli k závěru, že kdyby měnil motor hned po Švédsku, penalizace by nebyla. Podle delegátů je tak Mexiko třetí spárovaná soutěž, tudíž penalizaci dostal. Tým zvažuje zda se proti tomu odvolá. O shakedownu vás budeme dále informovat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.