První letošní body ve sprintovém mistrovství ČR se budou rozdělovat už zanedlouho na Moravě. Pojďme se podívat co pořadatelé připravili na letošní ročník této populární soutěže.
Do startu sedmnáctého ročníku vyškovské Böttcher rally sice stále ještě zbývají skoro dva měsíce, v sídle vyškovských pořadatelů, kteří mají organizaci soutěže na starosti, se však v těchto dnech již pilně plánuje a připravuje. Není divu, neboť startu automobilové soutěže předchází spousta, pro fanoušky neznámých a mnohdy ne úplně příjemných činností, bez kterých by se podnik nemohl uskutečnit.
„Nyní již máme kladné stanovisko od všech obcí, kterých se trať rally dotýká. Během tohoto týdne pak budou podány žádosti o uzavírky silnic,“ informuje tajemník Böttcher rally Jan Olejníček.
„Snažili jsme se vyhovět přáním posádek a oproti loňsku jsme z itineráře vypustili úseky, které se nesetkaly s příliš kladným hodnocením. Výrazné změny se proto dočkala loňská novinka – Litenčická RZ, která bude letos součástí tratě ve výrazně pozměněné podobě a pod novým názvem. Závodit se nebude na Orlovické a Račické RZ, ale ostatní zkoušky, jež se jely loni, budou v různých verzích použity i letos,“ doplnil informace o přípravách rally její tajemník.
Ještě doplňme, že k umístění startovní rampy bude podobně jako loni využito parkoviště u Agrodomu, odkud v sobotu 19. dubna v 8:30 hodin odstartuje první soutěžní posádka. Ředitelství soutěže najde již tradičně zázemí v budově Městského úřadu Vyškov, kde proběhne i výdej itinerářů a administrativní přejímka. Přeskupení bude umístěno znovu před budovu hlavního sponzora soutěže – firmu Böttcher a pro servisní areál pořadatelé využijí prostor vyškovského letiště.
Všechny důležité informace o vyškovské rally mohou zájemci nalézt na oficiálních internetových stránkách pořadatele – www.rallyvyskov.cz, které jsou průběžně doplňovány o zajímavé novinky. Kromě zpráv o letošním ročníku je neustále rozšiřována i sekce historie rally, která bude v nejbližších dnech obohacena i o řadu zajímavých fotografií z dávné minulosti.
„Snažíme se, aby byl web rally pravidelně aktualizován a aby příznivcům rally nabídl zajímavé informace. V průběhu tohoto týdne by zde měly být zveřejněny zvláštní ustanovení i přihlášky pro soutěžní posádky, jejichž umístění na stránky čeká na schválení českou federací. Potřebné dokumenty tu najdou rovněž novináři, kterým jsme uzávěrku akreditací pro letošek stanovili na 16. dubna, tedy na středu těsně před soutěží,“ řekl na závěr Jan Olejníček.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jiří Dokulil, Jan Olejníček
TZ pořadateleMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.