První letošní body ve sprintovém mistrovství ČR se budou rozdělovat už zanedlouho na Moravě. Pojďme se podívat co pořadatelé připravili na letošní ročník této populární soutěže.
Do startu sedmnáctého ročníku vyškovské Böttcher rally sice stále ještě zbývají skoro dva měsíce, v sídle vyškovských pořadatelů, kteří mají organizaci soutěže na starosti, se však v těchto dnech již pilně plánuje a připravuje. Není divu, neboť startu automobilové soutěže předchází spousta, pro fanoušky neznámých a mnohdy ne úplně příjemných činností, bez kterých by se podnik nemohl uskutečnit.
„Nyní již máme kladné stanovisko od všech obcí, kterých se trať rally dotýká. Během tohoto týdne pak budou podány žádosti o uzavírky silnic,“ informuje tajemník Böttcher rally Jan Olejníček.
„Snažili jsme se vyhovět přáním posádek a oproti loňsku jsme z itineráře vypustili úseky, které se nesetkaly s příliš kladným hodnocením. Výrazné změny se proto dočkala loňská novinka – Litenčická RZ, která bude letos součástí tratě ve výrazně pozměněné podobě a pod novým názvem. Závodit se nebude na Orlovické a Račické RZ, ale ostatní zkoušky, jež se jely loni, budou v různých verzích použity i letos,“ doplnil informace o přípravách rally její tajemník.
Ještě doplňme, že k umístění startovní rampy bude podobně jako loni využito parkoviště u Agrodomu, odkud v sobotu 19. dubna v 8:30 hodin odstartuje první soutěžní posádka. Ředitelství soutěže najde již tradičně zázemí v budově Městského úřadu Vyškov, kde proběhne i výdej itinerářů a administrativní přejímka. Přeskupení bude umístěno znovu před budovu hlavního sponzora soutěže – firmu Böttcher a pro servisní areál pořadatelé využijí prostor vyškovského letiště.
Všechny důležité informace o vyškovské rally mohou zájemci nalézt na oficiálních internetových stránkách pořadatele – www.rallyvyskov.cz, které jsou průběžně doplňovány o zajímavé novinky. Kromě zpráv o letošním ročníku je neustále rozšiřována i sekce historie rally, která bude v nejbližších dnech obohacena i o řadu zajímavých fotografií z dávné minulosti.
„Snažíme se, aby byl web rally pravidelně aktualizován a aby příznivcům rally nabídl zajímavé informace. V průběhu tohoto týdne by zde měly být zveřejněny zvláštní ustanovení i přihlášky pro soutěžní posádky, jejichž umístění na stránky čeká na schválení českou federací. Potřebné dokumenty tu najdou rovněž novináři, kterým jsme uzávěrku akreditací pro letošek stanovili na 16. dubna, tedy na středu těsně před soutěží,“ řekl na závěr Jan Olejníček.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jiří Dokulil, Jan Olejníček
TZ pořadatele
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.