Finský jezdec se postaví na start své sté soutěže. Stane se tak ve dnech 29.2. - 2.3. na Corona Rally Mexico.
Toni Gardemeister se narodil v roce 1975. Prvním závodem byla Švédská rally 1998. Sice dosud nezaznamenal žádné vítězství, ale v Mexiku oslaví svůj jubilejní stý start.
Jezdec vystřídal za svou kariéru několik závodních vozidel. Zkusme jen připomenout. Začínal se Seatem Ibiza Kit Car. Dále pokračoval v továním týmu Seat a Seatem Cordoba WRC. Další kapitolou bylo účinkování se Škoda Motorsport se Škodou Octavia WRC a Fabia WRC. A pak hned po něm sáhl Ford Motorsport a jezdil s Fordem Focus WRC spolu s Romanem Krestou.
Další roky po skončení angažmá u továrny odešel lehce do ústraní a sám si sehnal peníze na Peugeot 307 WRC. Další epizodou byly starty s Citroenem Xsara WRC týmu Piedrafitasport. V loňské sezóně jsme jej vídávali za volantem Mitsubishu Lancer WRC. Loňskou rally Deutschland opět absolvoval s osvědčenou Xsarou WRC. V letošní sezóně se na něj opět usmálo štěstí a stal se továrním jezdcem Suzuki WRT. Nyní pilotuje vůz Suzuki SX4 WRC.
Vzhledem k tomu, že nás již zanedlouho čeká Corona Rally Mexiko, podívejme se, co na to Toni Gardemeister. "Startoval jsem zde v roce 2005. Měl jsem zde velmi těžké účinkování, neboť jsem měl velmi těžkou chřipku, ale i tak se nám podařilo skončit na šestém místě. Není pro mne tak tato soutěž zcela neznámá," komentuje rally Toni. Dále dodává: "Pamatuji si, že zkoušky zde byly nádherné, problémem se stávaly velké díry a kameny, které nebyly vidět. Uvidíme co to udělá s novou pneumatikou bez mousse systému,".
Pro tým Suzuki to bude křest ohněm na šotolině. Protože při svém vystoupení v Británi na konci loňské sezóny to nebylo nic moc. U Suzuki určitě udělali další pokrok a budou chtít být vidět v popředí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.