Další premiéru mají za sebou gumy firmy Pirelli, která je hlavním dodavatelem gum pro světový šampionát. Tentokrát se gumy utkaly se sněhem, ledem a rozbředlou šotolinou.
Pirelli připravilo pro sníh a led pneumatiku Sottozero, jak jinak než s břeby. Přesně se nevědělo, jak se v daných podmínkách gumy budou chovat.
Podmínky při letošní švédské rally byly na hony vzdálené těm obvyklým ve zdejší části Evropy. Sníh a led byl pouze na některých částech rychlostních zkoušek, ostatním povrchem byla směs sněhu a šotoliny. Gumy ale obstály na výbornou.
Vítěz rally Latvala, byl jsedním z těch, kteří byli velmi překvapeni vlastnostem nové gumy, když poskytovala perfektní přilnavost po celou dobu soutěže na všech druzích povrchu.
Před soutěží, se řada týmů dotazovala jaké vlastnosti budou mít gumy na šotolinovém povrchu. Když zde vznikly obavy, aby se hřeby brzy nevytrhaly a poneumatika tak změnila vlstnosti. Nestávalo se tak.
Ředitel divize motorsportu Pirelli Paul Hembery říká: "Jsem velmi potěšen debutem pneumatiky Sottozero. Panovaly zde spíše šotolinové podmínky a poneumatika předčila naše očekávání. Pneumatika se výborně dokázala přizpůsobit povrchu a podmínkám na trati. Jsme velmi rádi, že si nové obutí pochvalují i samotní jezdci,".
Dalším debutem bude šotolinová pneumatika, která se představí v Mexiku, ve třetím podniku WRC 2008.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.