Další premiéru mají za sebou gumy firmy Pirelli, která je hlavním dodavatelem gum pro světový šampionát. Tentokrát se gumy utkaly se sněhem, ledem a rozbředlou šotolinou.
Pirelli připravilo pro sníh a led pneumatiku Sottozero, jak jinak než s břeby. Přesně se nevědělo, jak se v daných podmínkách gumy budou chovat.
Podmínky při letošní švédské rally byly na hony vzdálené těm obvyklým ve zdejší části Evropy. Sníh a led byl pouze na některých částech rychlostních zkoušek, ostatním povrchem byla směs sněhu a šotoliny. Gumy ale obstály na výbornou.
Vítěz rally Latvala, byl jsedním z těch, kteří byli velmi překvapeni vlastnostem nové gumy, když poskytovala perfektní přilnavost po celou dobu soutěže na všech druzích povrchu.
Před soutěží, se řada týmů dotazovala jaké vlastnosti budou mít gumy na šotolinovém povrchu. Když zde vznikly obavy, aby se hřeby brzy nevytrhaly a poneumatika tak změnila vlstnosti. Nestávalo se tak.
Ředitel divize motorsportu Pirelli Paul Hembery říká: "Jsem velmi potěšen debutem pneumatiky Sottozero. Panovaly zde spíše šotolinové podmínky a poneumatika předčila naše očekávání. Pneumatika se výborně dokázala přizpůsobit povrchu a podmínkám na trati. Jsme velmi rádi, že si nové obutí pochvalují i samotní jezdci,".
Dalším debutem bude šotolinová pneumatika, která se představí v Mexiku, ve třetím podniku WRC 2008.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.