ŠVÉDSKÁ RALLY - VÝSLEDKY V POLOVINĚ I. ETAPY PO 4 RZ: Vedení se ujal Latvala. Loeb po krizovce přes střechu pokračuje. Posádky si pochvalují trať. Okolí RZ lemuje mnoho diváků.
Soutěžící mají za sebou první polovinu páteční etapy. 4 RZ v celkové délce 59,16 km. Zkoušky jsou pokryty velkou vrstvou sněhu. Nejprve se nejlépe vedlo Hirvonenovi, ale už vedení ztratil. Nyní je první mladý Fin Jarri Mati Latvala a tovární Ford Focus WRC 07. Druhé místo Mikko Hirvonen, s identickým vozem, ztrácí už ale 18,4 s. Třetí místo a opět Ford s Heningem Solbergem za volantem, ztráta 33,3s. S dalším Focusem jede výborně univerzál Galli. Sekunduje mu Peter Solberg. Velmi dobrých časů dosahuje Toni Gardemeister s tovární Suzuki WRC, který je šestý. Mladý Wilson je sedmý. Velmi pěkné časy, i s několika hodinami Nor Östberg se Subaru WRC 07. Sekundu za ním je mladíček Mikkelsen. Velmi dobrého výsledku zatím dosahuje Sandell s Peugeotem S2000, který je desátý stejně s Kätomou na Mitsubishi. Náš Martin Prokop mírně ztratil a je sedmnáctý. Vůbec se nedaří Semerádovi, který byl venku a měnil na RZ defekt. Na RZ 4 šel po výletu mimo trať přes střechu Loeb. Pokračuje dál, ale má problémy se spojkou. Vůbec nestíhají Rautenbach s Xsarou WRC a Aava s C4 WRC. Andersson s druhou tovární Suzuki SX4 WRC na trati RZ 4 zastavil. Vypadá to na problémy s motorem. Do cíle ale nakonec dojel. Ohlasy po RZ 4
LOEB S. / ELENA D. „Nakopla nás sněhová bariéra a šli jsme přes střechu. Máme problémy se spojkou, bojím se i o motor. Havárie byla mou jezdeckou chybou při které došlo zatím k neznámému poškozeni motoru a auto ztratilo výkon. Mechanici se teď snaží opravit, co půjde,".
SOLBERG H. / MENKERUD C. „Všechno je v pořádku, auto i pneumatiky fungují, snažím se jet nejlíp, jak umím,“.
LATVALA J.-M. / ANTTILA M. „Na trati bylo hodně sněhu. Snažili jsme se jet rychle, párkrát jsme měli namále a jsem rád, že jsme v cíli. Teď si můžeme na chvíli odpočinout,“.
ÖSTBERG M. / UNNERUD O.-K. „Stejně jako na předchozí zkoušce jsme udělali hloupou chybu, něco jsme trefili a prorazili pneu na předním kole,“.
PROKOP M. / TOMÁNEK J. „Byli jsme pomalí. Nemám moc zkušeností s tímto autem na sněhu na těchto zkouškách. V této situaci nejsme schopni být rychlejší,“.
ATKINSON Ch. / PREVOT S. „Asi v půlce zkoušky jsme dostali hodiny a šli ven do hlubokého sněhu. Autu snad nic není, ale ztratili jsme hodně,“.
Výsledky po RZ 4 1.Latvala J. - Antilla M. #4 Ford Focus RS WRC 07 A8 31:47,8 2.Hirvonen M. - Lehtinen J.#3 Ford Focus RS WRC 07 A8 +23,0 3.Solberg H. - Menkerud C.#8 Ford Focus RS WRC 07 A8 +32,3 4.Galli G. - Bernacchini G.#7 Ford Focus RS WRC 07 A8 +48,3 5.Solberg P. - Mills P.#5 Subaru Impreza WRC 07 A8 +1:01,7 6.Gardemeister T. - Tuominen T.#11 Suzuki SX4 WRC A8 +1:23,3 7. Wilson M. - Martin S.#16 Ford Focus RS WRC 07 A8 +1:31,7 8.Ostberg M. - Unnerud O.#19 Subaru Impreza WRC 06 A8 +1:35,8 9.Mikkelsen A. - Floenne O.#17 Ford Focus RS WRC 06 A8 +1:37,4 10.Ketomaa J. - Teiskonen M.#46 Subaru Impreza Sti N14 PCWRCN4 +2:40,5 = Sandell P. - Axelsson E.#55 Peugeot 207 S2000 PCWRCN4 +2:40,5 12.Al-Qassimi K. - Orr M.#23 Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:54,0 13.Hänninen J. - Markkula M.#52 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +2:58,1 14.Ketomäki J. - Alanen J.#61 Subaru Impreza WRX STi N4 +3:02,4 15.Flodin P. - Bergsten G.#59 Subaru Impreza WRX STi PCWRC N4 +3:10,8 16.Aigner A. - Wicha K.#41 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +3:14,6 17.Prokop M. - Tománek J.#33 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +3:20,5 18. Nittel U. - Ruf D.#53 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +3:23,8 19.Rautenbach C. - Senior D.#21 Citroen Xsara WRC A8 +3:37,7 20.Svedlund O. - Nilsson B.#60 Subaru Impreza WRX STi PCWRCN4 +3:44,9
30. Loeb S. - Elena D.#1 Citroen C4 WRC A8 +4:55,0 39. Sordo D. - Marti M.#2 Citroen C4 WRC A8 +6:24,4 58. Semerád J. - Ceplecha B.#67 Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +20:36,3
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.