ŠVÉDSKÁ RALLY - VÝSLEDKY V POLOVINĚ I. ETAPY PO 4 RZ: Vedení se ujal Latvala. Loeb po krizovce přes střechu pokračuje. Posádky si pochvalují trať. Okolí RZ lemuje mnoho diváků.
Soutěžící mají za sebou první polovinu páteční etapy. 4 RZ v celkové délce 59,16 km. Zkoušky jsou pokryty velkou vrstvou sněhu. Nejprve se nejlépe vedlo Hirvonenovi, ale už vedení ztratil. Nyní je první mladý Fin Jarri Mati Latvala a tovární Ford Focus WRC 07. Druhé místo Mikko Hirvonen, s identickým vozem, ztrácí už ale 18,4 s. Třetí místo a opět Ford s Heningem Solbergem za volantem, ztráta 33,3s. S dalším Focusem jede výborně univerzál Galli. Sekunduje mu Peter Solberg. Velmi dobrých časů dosahuje Toni Gardemeister s tovární Suzuki WRC, který je šestý. Mladý Wilson je sedmý. Velmi pěkné časy, i s několika hodinami Nor Östberg se Subaru WRC 07. Sekundu za ním je mladíček Mikkelsen. Velmi dobrého výsledku zatím dosahuje Sandell s Peugeotem S2000, který je desátý stejně s Kätomou na Mitsubishi. Náš Martin Prokop mírně ztratil a je sedmnáctý. Vůbec se nedaří Semerádovi, který byl venku a měnil na RZ defekt. Na RZ 4 šel po výletu mimo trať přes střechu Loeb. Pokračuje dál, ale má problémy se spojkou. Vůbec nestíhají Rautenbach s Xsarou WRC a Aava s C4 WRC. Andersson s druhou tovární Suzuki SX4 WRC na trati RZ 4 zastavil. Vypadá to na problémy s motorem. Do cíle ale nakonec dojel. Ohlasy po RZ 4
LOEB S. / ELENA D. „Nakopla nás sněhová bariéra a šli jsme přes střechu. Máme problémy se spojkou, bojím se i o motor. Havárie byla mou jezdeckou chybou při které došlo zatím k neznámému poškozeni motoru a auto ztratilo výkon. Mechanici se teď snaží opravit, co půjde,".
SOLBERG H. / MENKERUD C. „Všechno je v pořádku, auto i pneumatiky fungují, snažím se jet nejlíp, jak umím,“.
LATVALA J.-M. / ANTTILA M. „Na trati bylo hodně sněhu. Snažili jsme se jet rychle, párkrát jsme měli namále a jsem rád, že jsme v cíli. Teď si můžeme na chvíli odpočinout,“.
ÖSTBERG M. / UNNERUD O.-K. „Stejně jako na předchozí zkoušce jsme udělali hloupou chybu, něco jsme trefili a prorazili pneu na předním kole,“.
PROKOP M. / TOMÁNEK J. „Byli jsme pomalí. Nemám moc zkušeností s tímto autem na sněhu na těchto zkouškách. V této situaci nejsme schopni být rychlejší,“.
ATKINSON Ch. / PREVOT S. „Asi v půlce zkoušky jsme dostali hodiny a šli ven do hlubokého sněhu. Autu snad nic není, ale ztratili jsme hodně,“.
Výsledky po RZ 4 1.Latvala J. - Antilla M. #4 Ford Focus RS WRC 07 A8 31:47,8 2.Hirvonen M. - Lehtinen J.#3 Ford Focus RS WRC 07 A8 +23,0 3.Solberg H. - Menkerud C.#8 Ford Focus RS WRC 07 A8 +32,3 4.Galli G. - Bernacchini G.#7 Ford Focus RS WRC 07 A8 +48,3 5.Solberg P. - Mills P.#5 Subaru Impreza WRC 07 A8 +1:01,7 6.Gardemeister T. - Tuominen T.#11 Suzuki SX4 WRC A8 +1:23,3 7. Wilson M. - Martin S.#16 Ford Focus RS WRC 07 A8 +1:31,7 8.Ostberg M. - Unnerud O.#19 Subaru Impreza WRC 06 A8 +1:35,8 9.Mikkelsen A. - Floenne O.#17 Ford Focus RS WRC 06 A8 +1:37,4 10.Ketomaa J. - Teiskonen M.#46 Subaru Impreza Sti N14 PCWRCN4 +2:40,5 = Sandell P. - Axelsson E.#55 Peugeot 207 S2000 PCWRCN4 +2:40,5 12.Al-Qassimi K. - Orr M.#23 Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:54,0 13.Hänninen J. - Markkula M.#52 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +2:58,1 14.Ketomäki J. - Alanen J.#61 Subaru Impreza WRX STi N4 +3:02,4 15.Flodin P. - Bergsten G.#59 Subaru Impreza WRX STi PCWRC N4 +3:10,8 16.Aigner A. - Wicha K.#41 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +3:14,6 17.Prokop M. - Tománek J.#33 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +3:20,5 18. Nittel U. - Ruf D.#53 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRCN4 +3:23,8 19.Rautenbach C. - Senior D.#21 Citroen Xsara WRC A8 +3:37,7 20.Svedlund O. - Nilsson B.#60 Subaru Impreza WRX STi PCWRCN4 +3:44,9
30. Loeb S. - Elena D.#1 Citroen C4 WRC A8 +4:55,0 39. Sordo D. - Marti M.#2 Citroen C4 WRC A8 +6:24,4 58. Semerád J. - Ceplecha B.#67 Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +20:36,3
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.