ŠVÉDSKÁ RALLY - SHAKEDOWN: Dnes absolvovaly posádky testovací rychlostní zkoušku. Výsledky jsou velmi zajímavé. Moc se nedařilo továrním Fordům.
Navzdory počasí posádky absolvovaly dnešní shakedown. Ten se konal v Karlstadu, v areálu klusáckého stadionu na 2,6 km lesní cestě, která ne příliš odpovídá zdejším rychlostním testům.
Včerejší zprávy hovořily o tom, že trať shakedownu je bez ledu a sněhu. Pořadatelé nejspíše trať pokropili vodu aby byl alespoň led.
Ale pojďme k výsledkům. Velmi překvapil Atkinson, který tento test vyhrál. Moc se nedařilo továrním Fordům. Mladíci za volanty Citroenů Aava i Rautenbach se nedostali do top 10. Jezdci Stobart Ford nominovaní pro body do pohárů konstruktérů, Galli a Henning Solberg jsou v TOP 5.
Výsledky českých posádek zatím nejsou k dispozici. Pro představu Sandell Peugeot 207 S2000 čas 1:15,7, Häninnen Mitusbishi Lancer EVO IV 1:14,5. Araujo na EVo IX 1:16.9.
Večer čeká na posádky superspeciální paralelní RZ v klusáckém areálu v Karlstadu. Startuje ve 20:00.
Výsledky shakedownu
1. Chris Atkinson Subaru WRT Subaru Impreza WRC 2007 1:06.1 2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT Citroen C4 WRC 1:06.4 2. Petter Solberg Subaru WRT Subaru Impreza WRC 2007 1:06.4 4. Gigi Galli Stobart Ford Ford Focus WRC 07 1:06.7 4. Henning Solberg Stobart Ford Ford Focus WRC 07 1:06.7 6. Andreas Mikkelsen Ramsport Ford Focus RS WRC 1:06.9 7. Jari-Matti Latvala BP Ford Abu Dhabi Ford Focus WRC 07 1:07.0 8. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Ford Focus WRC 07 1:07.2 9. Per-Gunnar Andersson Suzuki WRT Suzuki SX 4 WRC 1:07.3 10. Toni Gardemeister Suzuki WRT Suzuki SX 4 WRC 1:07.7 11. Daniel Sordo Citroen Total WRT Citroen C4 WRC 1:07.8 12. Matthew Wilson Stobart Ford Ford Focus WRC 07 1:08.0 12. Urmo Aava WRT Estonia Citroen C4 WRC 1:08.0 13. Khalid Al-Qassimi BP Ford Abu Dhabi Ford Focus WRC 07 1:10.6 14. Mads Ostberg Adapta Subaru Impreza WRC 1:10.8 15. Conrad Rautenbach Conrad Rautenbach Citroen Xsara WRC 1:12.5
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.