Tým Subaru WRT se připravuje na Švédksou rally. Po úspěších na půdě Monte Carla, všichni očekávají úspěch i zde na sněhu a ledu. Jak se chystají jezdci a auta?
V loňském ročníku se dařilo Atkinsonovi, který zde skončil osmý. Když vezmeme v úvahu, že autralan má se sněhem pramálo zkušeností, tak to byl poměrně slušný výsledek. Nedařilo se zde Petteru Solbergovi, který musel odstoupit a soutěž nedokončil.
Pneumatikářská společnost Pirelli zde bude mít premiéru nových gum na sníh a led Sottozero. Tato pneumatika je osazena "špalky" ve kterých jsou hřebíky. Dle vyjádření Subaru WRT jsou tyto gumy naprosto fantastické, jelikož poskytují perfektní přilnavost vozu a mají poměrně dlouhou životnost.
Subaru WRT zde bude startovat se dvěma vozy, stabilních posádek, tedy Petter Solberg - Phil Mills a druhý vůz Chris Atkinson - Stephane Prevot. Pro Atkinsona to bude čtvrtý start na této soutěži, povprvé ve dvoji se Stephanem Prevotem.
Vozy se vrátily z Monaka v pondělí. Na pilno měli především mechanici a ostatní personál týmu. Museli auta přestavět, zkontrolovat a připravit v krátké době. Obě auta byla otestována na sněhu 30. ledna. Mezi soutěžemi je prakticky jen týden, kdy mají jezdci čas na relaxování a regeneraci. Oba jezdci se svezli při testech na sněhu. Oba jezdci žijí v Monte Carlu, takže nemuseli dlouho cestovat domů a odpočinek si užili se svými rodinami. Chris Atkinson oslavil úspěch na Monte Carlu se svými přáteli na jachtě přímo v Monte Carlu.
Šéf stáje, David Richards o švédské rally: "Navzdory počáteční nepřízni počasí, se počasí umoudřilo a pokrylo tratě rally sněhem a ledem. Trať ve Švédsku patří k nejrychlejším v kolotoči mistrovství světa. Šanci na úspěch neskandinávských jezdců nejsou velké. To platí u nás zejména pro Chrise. Ale pevně věřím, že pro úspěch týmu zde obě posádky udělají maximum, a že zde dobudeme nějaké body,".
Petter Solberg ke Švédsku říká: "Je to pvní sněhová rally v tomto roce a velmi se na ni těším. Jízda zde vyžaduje úplně jiné návyky, záleží na tom, jak se kdo na specifický povrch adaptuje. Máme zde výhpdu téměř domácího prostřdí, fanoušci nás poženou vpřed. Už se nám zde porařilo vyhrát, ale člověk nikdy neví co ho zde překvapí. Chceme zde hlavně dojet a kdyby se nám podařil pořádný výsledek, byli bychom velmi spokojeni. Tato rally je hlavně o tom jet rychle a nědělat chyby,".
Chris Atkinson ke Švédsku: "Chceme podat ve Švédsku podobně dobrý výkon jako na Monte Carlu, tedy chceme být v top 5. Švédská rally je speciální podnik, specifická jízdním stylem, který je totálně odlišný od ostatních podniků. Doufám v dobrý výsledek. Švédsko je velmi bojovná rally,".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.