Nová Honda Civic Type R v kategorii R3 úspěšně dokončila Rally Monte Carlo 2008.
Nový vůz, který byl postaven podle regulí FIA pro kategorii R3. Auto by mělo být ekvivalentem pro S1600, ale s menšími nádklady. Auto se připravovalo déle než tři měsíce. Odměnou je vítězství ve své třídě. Vůz pilotoval Luca Betti, který už má s Hondou zkušenosti. (startoval s ní, ikdyž ne s R3 na Barum Rally 2007).
Rally Monte Carlo je jeho oblíbenou soutěží. Startoval zde počtvrté. Ve čtvrtečních zkouškách udělal hodiny a to jej stálo nějaký ten čas.Změnou nastavení se zlepšila přilnavost vozu, což se projevilo v časech v pátek i sobotu.
"Bylo těžké najít správny rytmus, některá místa na ledu mi dělaly problémy" říká Betti. Není nezajímavé, že v RZ 18 porazil i Conrada Rautenbacha s Xsarou WRC. Ostatně vůbec jeho časy byly lepší než měla řada produkčních Mitsubishi Lancer EVO IX.
Celkově absolvoval tým JAS Mtorsport, který je přípravcem vozu, celou soutěž bez jediného problému. Jezdec k tomu říká: "V prvních rychlostních zkouškách jsem nejel úplně dobrře, hledal jsem správný rytmus. Najít se ho podařilo a začali jsme zrychlovat. Jeli jsme velmi tvrdě a hodně rychle. Jsem moc rád, že nové auto nevykazovalo jedinou chybu. Dokázali jsme vyrovnaně bojovat s ostatními vozy ve třídě R3, která už nějakou dobu úspěšně jezdí. Doufejme, že bude více jezdců, kteří sáhnou po voze v kategorii R3, a že jsme je přesvědčili o spolehlivosti a rychlosti tohoto auta v této kategorii,".
Šéf týmu Stefano Fini k tomu říká: "Tato rally ukázala, že na sfaltu dokážeme být hodně silní a rychlí. Jsem velmi rád, že za celou soutěž jsme s autem neměli žádný problém. Je to velký úspěch Hondy Civic Type R R3, který se doufejme odrazí i u potenciálních zákazníků, kteří by s tímto autem chtěli a mohli startovat v letošní sezóně,".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.