Druhý jezdec pořadí v JWRC roku 2007 Estonec Urmo Aava odtajnil své plány pro letošní, již rozběhnutou, sezónu. Jeho kariéra tím nabírá na obrátkách. Bude jistě zajímavé sledovat, jak si mladý pilot povede.
Mladý estonec v loňské sezóně pilotoval Suzuki Swift S 1600 v seriálu JWRC. V celkovém pořadí skončil druhý. Spekulovalo se dlouho o tom, že tento jezdec půjde k Suzuki. Tato spekulace se nenaplnila.
Tento mladý talent je ve své zemi velmi populární. Proto se kolem něj soustředí mnoho estonských firem. Dokázali dát dohromady potřebný kapitál na Citroen C4 WRC. S tímto autem se zúčastní i domácí soutěže South Estonian Rally 18. – 19. července.
„Chceme poděkovat všem estonským společnostem, které nám svou podporou pomohly k pokračování naší kariéry a také ke skvělému náčiní, jakým C4 WRC je. Jednání s předními týmy byla velmi dlouhá. Nyní však můžeme prohlásit, že jsme uzavřeli kontrakt s týmem Citroen Sport na letošní sezónu,“ říká mladý pilot.
„Naše první účinkování s vozem C4 WRC si odbudeme ve Švédsku. Naši fanoušci to nemají daleko a budou nás velmi výrazně podporovat. Také se chceme představit domácím fanouškům a partnerům, proto pojedeme domácí South Estonian Rally,“ dodává pilot.
Bendit Nogier, technický šéf Citroen Sport dodává: „Jsme rádi, že si tento pilot vybral právě náš tým. Pevně věříme, že jsme uzavřeli dobrý kontrakt. Budeme se snažit mladého pilota co nejvíce naučit. Chceme aby pro něj přechod z S1600 by jednoduchý. Má již nějaké zkušenosti s Lancerem WRC. Tým Citroen sport se bude zajišťovat plnou technickou podporu. Doufejme,že to vše přinese kvalitní výsledky,“.
Nejzajímavější však je jeho program pro WRC 2008. Jezdec začal tréninkem v Monte Carlu. Tento podnik se sice pojede příští rok v rámci IRC, ale v roce 2010 už bude zpět v kalendáři WRC. Svůj debut za volantem C4 WRC si tak mladík odbude ve Švédsku. Dále pojede Jordánsko, Řecko, Turecko, Finsko, Německo, Španělsko a Velkou Británii.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.