Druhý jezdec pořadí v JWRC roku 2007 Estonec Urmo Aava odtajnil své plány pro letošní, již rozběhnutou, sezónu. Jeho kariéra tím nabírá na obrátkách. Bude jistě zajímavé sledovat, jak si mladý pilot povede.
Mladý estonec v loňské sezóně pilotoval Suzuki Swift S 1600 v seriálu JWRC. V celkovém pořadí skončil druhý. Spekulovalo se dlouho o tom, že tento jezdec půjde k Suzuki. Tato spekulace se nenaplnila.
Tento mladý talent je ve své zemi velmi populární. Proto se kolem něj soustředí mnoho estonských firem. Dokázali dát dohromady potřebný kapitál na Citroen C4 WRC. S tímto autem se zúčastní i domácí soutěže South Estonian Rally 18. – 19. července.
„Chceme poděkovat všem estonským společnostem, které nám svou podporou pomohly k pokračování naší kariéry a také ke skvělému náčiní, jakým C4 WRC je. Jednání s předními týmy byla velmi dlouhá. Nyní však můžeme prohlásit, že jsme uzavřeli kontrakt s týmem Citroen Sport na letošní sezónu,“ říká mladý pilot.
„Naše první účinkování s vozem C4 WRC si odbudeme ve Švédsku. Naši fanoušci to nemají daleko a budou nás velmi výrazně podporovat. Také se chceme představit domácím fanouškům a partnerům, proto pojedeme domácí South Estonian Rally,“ dodává pilot.
Bendit Nogier, technický šéf Citroen Sport dodává: „Jsme rádi, že si tento pilot vybral právě náš tým. Pevně věříme, že jsme uzavřeli dobrý kontrakt. Budeme se snažit mladého pilota co nejvíce naučit. Chceme aby pro něj přechod z S1600 by jednoduchý. Má již nějaké zkušenosti s Lancerem WRC. Tým Citroen sport se bude zajišťovat plnou technickou podporu. Doufejme,že to vše přinese kvalitní výsledky,“.
Nejzajímavější však je jeho program pro WRC 2008. Jezdec začal tréninkem v Monte Carlu. Tento podnik se sice pojede příští rok v rámci IRC, ale v roce 2010 už bude zpět v kalendáři WRC. Svůj debut za volantem C4 WRC si tak mladík odbude ve Švédsku. Dále pojede Jordánsko, Řecko, Turecko, Finsko, Německo, Španělsko a Velkou Británii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.