Posádky Suzuki WRT se chystají na zahajující ponik WRC. Bude zajímavé sledovat, jak velký pokrok v Suzuki udělali. Poslední start s tímto vozem nebyl zrovna uspokojivý.
Šéf Suzuki „Monster“ Tajima prohlásil, že tým udělal obrovský pokrok. Rok 2008 bude pro Japonskou továrnu velmi důležitý. Letos absolvuje tovární auto Suzuki SX4 WRC kompletní sezónu, která bude následovat po výborných letech v JWRC. Značka získala v JWRC dvakrát titul mistra světa juniorů.
V loňské sezóně tým absolvoval dva „testovací“ podniky WRC, na Korsice a ve Velké Británii. Na základě poznatků z těchto soutěží tým zapracoval na nastavení tlumičů a diferenciálů, což by mělo přinést uspokojivější chování vozu. Větší změny zaznamenal design obou speciálů, kdy auta jsou nově oděna do bílo – žlutých barev. Na designu spolupracovali také oba piloti. Toni Gardemeister a Per Gunnar Andersson.
„Čas a rychlostní zkoušky prověří, jak velký pokrok se udělal,“ říká Tajima a dodává: „Výsledky jsou velmi důležité, ale musíme počkat na první kilometry rychlostních zkoušek. Prozatím jsme neměli porovnání s konkurencí. Mohou nastat určité komplikace, ale s jezdcem kalibru Toni Gardemeistera je brzy odstraníme,“.
P-G Anderson zažije tento víkend debut v kategorii WRC ve světovém šampionátu. Švéd absolvoval se speciálem Suzuki SX4 WRC přes 500 testovacích kilometrů, takže nebude až tak hozen do vody. Leccos se během testů naučil.
„Už se nemohu dočkat startu, ale zůstávám nohama pevně na zemi. Chci se především učit, získávat další zkušenosti. Hlavně dojet, to je pro mne prioritou,“ říká P-G Andersson a dále dodává: „Skok ze speciálu S1600 do WRC je obrovský. Ve WRC se vše děje o hodně rychleji. Bude velmi důležité napsat správně rozpis. V Monte je hodně zatáček, které se musí přečíst hodně dopředu, protože navazují tak, že do nich není vidět. Objevili jsme i takové, které jsme s vozem S1600 ani nepovažovali za zatáčku. Ve WRC je i sebemenší zatočení cesty zatáčkou, jelikož tam jede člověk o poznání rychleji,“ končí své povídání P-G Anderson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.