Ředitel soutěže přibližuje změny v programu Rally Deutschland.
Už v loňské Rally Deutschland udělali pořadatelé změny. Na změny se můžeme těšit i v letošní soutěži. Start i cíl soutěže, stejně tak jako servisní areál a ředitelství soutěže zůstalo na stejném místě jako loni v Trieru. Ředitel soutěže Armin Kohl měl i v minulosti starosti s výběrem rychlostních zkoušek. „Nabídka vhodných rychlostních zkoušek je v tomto regionu rozmanitá. Dle pravidel FIA musíme udělat délku rychlostních zkoušek v součtu 340 – 360 km. Naše představa je 380 km rychlostních zkoušek,“. Osvětluje pravidla ředitel soutěže. Dále dodává: „Nadšení místních pro ADAC Rally Deutschland je obrovské. V minulém týdnu bylo v oblasti Mosel Drohntal shromáždění občanů, kteří velmi výrazně průjezd rally, touto oblastí, podpořili. My jsme občanům vyšli vstříc a trať jsme lehce pozměnili, tak aby se touto oblastí jelo,“. Po shakedownu ve čtvrtek (14.8.) následuje v pátek (15.8.) etapa v oblasti Mosel a ve vinicích okolo. Přibyla zde jedna rychlostní zkouška. Ředitel soutěže dodává: „Rozšířili jsme etapu právě o vinice v oblasti Mosel. Takto udržíme diváky déle mimo Trier. Jaký to má smysl? V tento den jezdí mnoho lidí ze sousedního Sárska a Lucemburska do Trieru za nákupy, jelikož je v těchto zemích svátek. Díky této trati se nebudou tvořit v biskupském městě Trier dopravní zácpy. Proto byla zajištěna i nově tankovací zóna a kontrola přeskupení ve městečku Föhren. Posádky tak nepojedou zpět tankovat do Trieru do servisní zóny,“. Další změny jsou v sobotu (16.8.). Ředitel soutěže je představuje takto: „Rychlostní zkoušky Erzweiler, St.Wendeler Land se nepojedou, místo nich budou zařazeny Birkenfelder a Freisen/Westrich,“. Finále rally je na programu tradičně v neděli (17.8.) a obsahuje dvě rychlostní zkoušky v délce 20 km. Vrcholný konec je takzvaný „Cirkus Maximus“. Ředitel rally opět dodává podrobnosti: „Dvě rychlostní zkoušky, ty dvacetikilometrové, využijí ti fanoušci, kteří nemají v oblibě městské rychlostní zkoušky. Pro fanoušky městských rychlostních zkoušek je připravena velkolepá podívaná přímo v centru města Trier, okolo památky Porta Nigra. Tato zkouška má vždy skvělou atmosféru a pro diváky je připraven bohatý doprovodný program,“. ADAC Rally Deutschland 2008 doznala malých změn. Pořadatel vzkazuje, že vstupenky jsou již v předprodeji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.