Naděje, že uvidíme následovníka Subaru Impreza 07 již v Monte Carlu, padla. Bude tak, ale až v létě?
V Monte Carlu v lednu bude muset tým Subaru WRT využít vylepšený model stávající Subaru Impreza WRC 2007. Tým se zaměřil na úpravy podvozku a řízení, ale hlavně motoru. Ten bude mít větší výkon a lepší kroutící moment.
Nový model Imprezy bude nasazen nejdříve v polovině roku. Proslýchá se, že s novou Imprezou se chce Subaru WRT vrátit do boje o vítězství a pořádně zamíchat kartami mezi Fordem a Citroënem.
„Vyvíjíme už jen komponenty, které využijeme v novém voze,“ vysvětluje David Lapworth z Prodrive.
„Nové auto už mělo být nasazeno dva roky zpět. Trochu jsme zaostali a z jednoletého zpoždění jsou dva roky,“ dodává.
Na novém modelu se usilovně pracuje. Zajímavostí je, že oproti stávajícímu modelu bude nová Impreza mít například o 25kg lehčí převodovku.
„Snad dostaneme novou Imprezu ještě před Finskem,“ doufá Peter Solberg, který se na nové auto nesmírně těší.
Tomu kontruje šéf týmu Richard Tailor: „Koncem ledna se rozhodneme, kdy auto bude nasazeno. Před květnem to určitě nebude,“.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.