Sestava týmu Ford BP WRT je úplně jasná. V rámci Race of Champions Ford oznámil jezdecké složení pro sezónu 2008.
Otázka následovníka Marcuse Gronholma je vyřešena. V rámci Race of Champions byl prezentován jako dvojka týmu Ford BP mladý Fin Jarri Matti Latvala spolu se svým spolujezdcem Mikko Attilou.
Ford dlouhodobě prosazuje program podpory mladých talentů. I Hirvonen nastupoval jako velmi mladý.
Viceprezident Fordu pro Evropu Lewis Booth k tomu říká: „Muž, který dostal Ford na vrchol je rozhodně Marcus Gronholm. Marcus a Timo jezdili stabilně velmi vyrovnané výsledky. Za těmi stojí jejich třicet vítězství a letošní druhé místo celkově. Nechceme jej úplně ztratit z týmu a proto jsme mu nabídli jiné místo u Fordu WRT,“.
K tomu dodává své i Ian Slater, viceprezident pro komunikaci Ford Europe: „Ford pro Evropu plánuje být dlouhodobě úspěšný ve WRC. Náš mladý tým, s Mikko Hirvonenem a Jarri Matti Latvalou je pro budoucnost značky velmi perspektivní. Pevně věříme, že nabízenou příležitost oba využijí v maximální míře. Pro ford je toto složení dlouhodobé,“.
Fin Jarri Matti Latvala je dvaadvacetiletý jezdec, který má za sebou více než padesát startů s WRC. Jeho kvalita je lepší než u daleko starších jezdců. Poslední dva roky jel pod záštitou Malcolma Wilsona v soukromém týmu Stobart Ford. Ke konci sezóny 2007 udělal Jarri velký pokrok k tomu, stát se továrním jezdcem. Vždyť byl třetí v Rally Ireland.
Malcolm Wilson k tomu říká: „Nejprve děkuji za podporu mého rozhodnutí. Také děkuji Stobart Ford, jsem jim mohl svěřit Jarčino talent v letošní sezóně. Během uplynulé sezóny v tomto týmu získal mnoho cenných zkušeností a stal se slibným pilotem WRC. Jeho představení ve druhé polovině sezóny ho posadilo do role, kterou bude zastávat v příští sezóně. Věřím, že možnost více testování, mu umožní se více zdokonalit,“.
Dále dodává: „Marcus a Mikko hodně spolupracovali. Proto doufám, že Mikko bude předávat zkušenosti Jarčinu a ten se bude rád učit. Když se podívám zpět, oba přišli k Fordu před pěti lety, jejich zkušenosti stoupají a teď se konečně mohli stát týmovými kolegy pro rok 2008,“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.