Belgická stáj Kronos Racing se koncentruje na IRC 2008
Stáj Kronos Racing se možná nebude účastnit mistrovství světa v rally v sezóně 2008. Podle hesla “budoucnost znamená úsilí“ se stáj v příští sezóně bude věnovat startům v IRC. Kronos se dal dohromady s pneumatikářskou firmou BFGoodrich, která skončila ve WRC.
Jejich spojení nabylo na síle, jelikož už v té uplynulé, už spolu spolupracovali. Podmínky v IRC osahávali, na evropských podnicích startoval Bernd Casier s jedním Peugeotem 207 S 2000. Na veřejnost se dostalo, že v příštím roce by měl za tuto stáj jezdit i Fredy Loix. To máme dvě auta. O počtu aut se spekuluje, jejich počet by mohl být i dvojnásobný.
Kronos a BFGoodrich vymysleli takzvaný BFGoodrich Drivers Team. O co jde? Stáj se netají tím, že bych chtěla podporovat piloty jednotlivých zemí, kde se podniky IRC jedou. Takže v každém závodě bude nasazen jeden vůz Peugeot 207 S2000.
Piloti, kteří budou pocházet ze země, kde se koná daná soutěž IRC, budou vybráni na základě konzultace s regionálními automobilovými federacemi. BFGoodrich a Kronos pak s touto soupiskou provedou průzkum u zástupců médií jednotlivých zemí, z jehož výsledků vzejde definitivní nominace pilota do rally.
„S BFGoodrich spolupracujeme od začátku jejich působení ve sportovním programu. Díky tomu spojení jsme vytvořili tento unikátní projekt, který má za úkol přitáhnout do IRC nové tváře a dát šanci vynikajícím místním pilotům,“ říká šéf Kronos Racing Marc van Dalen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.