Uplynulý ročník Pražského rallysprintu nabídl skvělou podívanou a také perné chvilky posádky Sýkora-Škardová.
Pražského rallysprintu se zůčastnila také posádka Jan Sýkora – Martina Škardová s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Jak soutěž probíhala z pohledu této posádky nám popsala Martina:
Do Prahy jsme se vydali se zbrusu novým Mitsubishi Lancer EVO 9. Kromě toho, že jsme jeli auto zajíždět, dostali jsme pokyn od Milana Lišky-jet co nejrychleji. První dvě RZ proběhly celkem hladce. Technika fungovala v naprostém pořádku a se samotnou jízdou jsme byli také celkem spokojeni. Akorát v prvním průjezdu jsme úplně neodhadli zablácený povrch cesty a u cementárny se nám skoro "povedly" hodiny. Veselo však začalo být od RZ3, prvního okruhu... Ten jsem měla napsaný jen jednou s tím, že budu listovat zpět a okruhy si čárkovat. Ukázalo se, že to nebyl dobrý nápad. Vždy jsem byla zvyklá si okruhy psát jako celou rz a zřejmě u toho zůstanu i nadále. Vyvedla jsem Honzu o jedno kolo dříve a předvedla se jako nejlepší matematik světa. Utěšilo mě, že mi několik spolujezdců řeklo, že tohle se alespoň jednou stane téměř každému. Bohužel jsme za tohle byli vyloučeni, ale jelikož je brán Pražský rallysprint jako show, rozhodli jsme se pokračovat dál a alespoň se pokusit diváky bavit. To jsme netušili, že při následujícím okruhu prorazíme pneumatiku o vytrženou silniční kostku. Znovu jsme se nevzdali a protože se nám tento defekt stal při prvním kole, Honza vyměnil rezervu (v rekordním čase asi 10 minut) a pokračovali jsme dál. Tentokrát se správným počtem koleček:-) Před poslední rz jsem chtěla, aby alespoň tahle byla v pořádku a Honzovi před startem vložku zrekapitulovala a připomněla, jak se pojede. Když začal kroužit kolem zkruže hned po odstartování (což se správně dělalo až v druhém průjezdu), myslela jsem si, že se schválně předvádí, když už nám vlastně o nic nejde. O to víc ve mě zatrnulo, jakmile jsem pochopila, že se chystá jet do cíle. Musela jsem ho zabrzdit a vrátit zpět do vložky. Odjeli jsme to tedy správně, ale s viditelnou chybou v orientaci. I přesto, že jsme se tedy předvedli se vším všudy doufáme, že průjezdy byly alespoň trochu atraktivní a my jsme diváky pobavili.
Martina Škardová
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?