Světovou motoristickou sezónu 2007 zakončilo předávání cen FIA v Monte Carlu.
V pátek večer se sešli na galavečeru FIA v Monte Carlu všichni ocenění v motoristickém sportu, pod záštitou FIA, za sezónu 2007. V rámci tohoto galavečera byly předány i ceny v disciplíně rally. Mezi předávanými poháry byl i pohár pro vítěze WRC mezi týmy. Jak již víme, titul mezi týmy, v sezóně 2007 v mistrovství světa v rally získal BP – Ford.
Vítězství soutěže značek za sezónu 2007 v mistrovství světa v rally, získal už na předposledním podniku WRC Rally Irsko team Ford BP – WRT. Cenu převzali zástupci týmu Ford BP, Jost Capito ředitel týmu Ford RS a Malcolm Wilson, ředitel týmu Ford BP.
Jost Capito k titulu říká: „Jsem velmi pyšný na všechny členy týmu, bez kterých by se druhý titul mezi značkami pro Ford nepodařilo získat. Je to nejtěžší závodění cestovních vozů, nejvíce se podobajících běžnému provozu. Navštívil jsem osobně několik podniků WRC a a vždy jsem viděl jen pot, krev a slzy našeho týmu. Pro tento sport je velmi důležitý teln cílevědomost a komunikace a když se k tomu přidá ještě tým lidí, který je všechny tyto vlastnosti skloubit,tak je to nádherné a jsem na ty lidi velmi pyšný,“.
V pátek večer byly rozdány poháry nejen ve značkách, ale také i jednotlivcům. Z týmu Ford BP se na druhém místě poháru jezdců umístil Marcus Gronholm a Timo Rautiainen, třetí místo Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.