Po zisku mistrovského titulu v kategorii produkčních vozů v Mediasport Mistrovství České republiky v rally se tým Sherlog Racing rozhodl absolvovat v příštím roce slavnou Švédskou rally zařazenou do Mistrovství světa.
Josef Semerád i Bohuslav Ceplecha mají za sebou první zkušenost z Mistrovství světa v rally, kterou si odbyli v roce 2005 na asfaltové Německé rally. Protože se ale Pepovi Semerádovi na kluzkém povrchu líbí mnohem víc než na asfaltu, rozhodnutí pro následující rok padlo na Švédsko.
„Díky titulu absolutních mistrů republiky ve Sprintrally v minulém roce se nám podařilo získat prioritu FIA B, kterou bychom hrozně rádi využili na nějaké světové soutěži. Díky finančně dost náročnému začátku letošní sezóny se nám letos nepodařilo odstartovat na soutěži zařazené do Mistrovství světa. Po válečné poradě v týmu padlo rozhodnutí, že se musíme někde pořádně sklouznout, a kde jinde to bude lepší než ve Švédsku. Nikde jinde se nedá jet 200 km/h dveřmi napřed, a to si musíme zkusit“, s úsměvem na tváři komentuje Josef Semerád. Švédská rally je vůbec nejrychlejší soutěží v Mistrovství světa a jízda na dlouhých hřebech je skutečným zážitkem. Centrum soutěže bylo letos přesunuto zpět do Karlstadu, kde bude na jednom místě servisní areál po všechny dny soutěže, divácká superspeciálka i shakedown. 20 rychlostních zkoušek a celkem 1049 kilometrů po zasněžených cestách mrazivého Švédska čeká na všechny účastníky rally. Swedish rally je zařazená také do Mistrovství světa produkčních vozů. Dá se tedy předpokládat, že konkurence mezi „velkými enky“ bude skutečně prvotřídní. Švédská rally se pojede v termínu 7.-10. února 2008 a oficiální stránky soutěže jsou www.swedishrally.com
Pro Sherlog Racing tým bude účast na Švédské rally velmi náročnou záležitostí, kterou se podařilo zrealizovat jen díky ochotě partnerů týmu. Novou zkušeností bude také jízda na pneumatikách s dlouhými hřeby, které se liší od pneumatik s hroty použitými například na nám dobře známé Jänner rally. „Na sněhu nás závodění opravdu baví a po asfaltovém Německu si chceme vyzkoušet další velkou světovou soutěž. Je to taky zároveň poděkování skvělému spolujezdci Bohoušovi Ceplechovi, protože to možná na dlouhou dobu bude náš poslední společný závod. Pro příští rok jsme se rozhodli, že celý Sherlog Racing tým pojede jen soutěže zařazené do Sprintrally, a právě zde bude startovat i Máca (Martin Semerád). Dohodli jsme se, že Bohouš bude navigovat Mácu a já pojedu s Romanem Niemetzem. Postupně se chystám svůj zájem věnovat právě víc Martinovi než svému závodění“, doplňuje Josef Semerád.
Do Švédska každoročně zamíří mnoho českých fanoušků rally a účast Pepy Semeráda je jistě o důvod víc na tuto krásnou světovou soutěž vyrazit. V mrazivém počasí se nezapomeňte zastavit na čaj v servisním zázemí Sherlog Racing týmu.
Tisková zpráva Sherlog Racing team - Josef Semerád
Foto: www.semerad-rally.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.