Dvojnásobný mistr světa v rally bude učit řídit. Pro sezónu 2008 jej do autoškoly pro vozy Ford Focus WRC 06 angažoval tým okolo mladičkého Nora Andrease Mikkelsena.
Dvojnásobný mistr světa a letošní vicemistr z Finska bude rádcem mladičkého Nora Andrease Mikkelsena. Jeho otec Steinar Mikkelsen, poprvé oslovil Marcuse Gronholma už při závodě na Korsice. Ptal se jej, zda by po ukončení své kariéry nechtěl pracovat jako rádce rozsvěcející se hvězdy z Norska. Gronholm si ponechal nějaký čas na rozmyšlenou. Po Rally Ireland tým RAM Sport pořídil tři Fordy Focus WRC 06 a pozval Marcuse. Ten zaučil mladého Andrease jak správně jet s vozem Ford Focus WRC 06 a pomohl mu s nastavením auta na Rally GB.
Na Marcuse udělal mladý Nor obrovský dojem. Nechal se slyšet, že je to obrovský hvězda, se kterou je třeba pracovat. Otec Andrease mu také nabídl účast v sezóně 2008, na vybraných podnicích. Tento nově vzniklý tým by rád otec a manažer Mikkelsen st. rád pro příští rok přihlásil jako tým Manufactures 2. K tomu ovšem musí nasadit dvě auta a zúčastnit se alespoň deseti podniků WRC 2008.
Steinar Mikkelsen o synově závodění říká: „Syn musí nejprve v létě udělat závěrečné zkoušky na škole. Takže jeho účast v Řecku a Turecku nepřichází v úvahu. Ježdění je až druhořadé,“.
Velký otazník je ale v tom, kdo bude tím druhým jezdcem do druhého vozu. V úvahu by mohl přijít třeba Manfréd Stohl, kterému po letošní sezóně odešel hlavní sponzor, OMV. Stejně je na tom Janne Tuohino, kterému odešel partner z Ruska. Není tajemstvím, že jeden závod by vyšel zhruba na 150 000 EUR.
Podle zákulisních informací se Marcus Gronholm stane vyslancem a spojkou pro všechny týmy Ford a bude mladého Nora učit rychlé jízdě a pracovat na jeho talentu, o kterém není pochyb, jelikož na nedávno skončené Rally GB dokázal mladík jezdit v tom příšerném počasí časy na hranici první desítky. Než jeho skvělá jízda skončila kolostřešní kombinací, byl desátý absolutně.
Jeho spojení se skvělým učitelem, kterým Marcus rozhodně je určitě přinese výsledky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.