Dvojnásobný mistr světa v rally bude učit řídit. Pro sezónu 2008 jej do autoškoly pro vozy Ford Focus WRC 06 angažoval tým okolo mladičkého Nora Andrease Mikkelsena.
Dvojnásobný mistr světa a letošní vicemistr z Finska bude rádcem mladičkého Nora Andrease Mikkelsena. Jeho otec Steinar Mikkelsen, poprvé oslovil Marcuse Gronholma už při závodě na Korsice. Ptal se jej, zda by po ukončení své kariéry nechtěl pracovat jako rádce rozsvěcející se hvězdy z Norska. Gronholm si ponechal nějaký čas na rozmyšlenou. Po Rally Ireland tým RAM Sport pořídil tři Fordy Focus WRC 06 a pozval Marcuse. Ten zaučil mladého Andrease jak správně jet s vozem Ford Focus WRC 06 a pomohl mu s nastavením auta na Rally GB.
Na Marcuse udělal mladý Nor obrovský dojem. Nechal se slyšet, že je to obrovský hvězda, se kterou je třeba pracovat. Otec Andrease mu také nabídl účast v sezóně 2008, na vybraných podnicích. Tento nově vzniklý tým by rád otec a manažer Mikkelsen st. rád pro příští rok přihlásil jako tým Manufactures 2. K tomu ovšem musí nasadit dvě auta a zúčastnit se alespoň deseti podniků WRC 2008.
Steinar Mikkelsen o synově závodění říká: „Syn musí nejprve v létě udělat závěrečné zkoušky na škole. Takže jeho účast v Řecku a Turecku nepřichází v úvahu. Ježdění je až druhořadé,“.
Velký otazník je ale v tom, kdo bude tím druhým jezdcem do druhého vozu. V úvahu by mohl přijít třeba Manfréd Stohl, kterému po letošní sezóně odešel hlavní sponzor, OMV. Stejně je na tom Janne Tuohino, kterému odešel partner z Ruska. Není tajemstvím, že jeden závod by vyšel zhruba na 150 000 EUR.
Podle zákulisních informací se Marcus Gronholm stane vyslancem a spojkou pro všechny týmy Ford a bude mladého Nora učit rychlé jízdě a pracovat na jeho talentu, o kterém není pochyb, jelikož na nedávno skončené Rally GB dokázal mladík jezdit v tom příšerném počasí časy na hranici první desítky. Než jeho skvělá jízda skončila kolostřešní kombinací, byl desátý absolutně.
Jeho spojení se skvělým učitelem, kterým Marcus rozhodně je určitě přinese výsledky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.