Posádka OMV Bixxol Rally Teamu Štěpán Vojtěch – Michal Ernst dokončila Britskou rally, závěrečný podnik letošní sezóny mistrovství světa, na osmém místě hodnocení PWRC. Své bodové skóre tak ve Walesu rozšířila o další bod na celkový počet osmi.
Itinerář závěrečné etapy Britské rally tvořily dva průjezdy dvěma téměř 30kilometrovými rychlostními zkouškami. Podmínky na trati zůstaly i poslední den stejně náročné jako v předchozích dvou etapách. V oblasti konání rally pršelo, místy dokonce velmi vydatně, a rychlostní zkoušky byly zejména při druhých průjezdech velice rozbité. I v nedělní etapě waleského podniku tedy hrozily na každém kilometru defekty a jednomu se nevyvaroval ani Štěpán Vojtěch.
„Charakterem nám zdejší rychlé tratě vyhovovaly, výrazně méně však podmínky na nich,“ uvedl v cíli Britské rally Štěpán Vojtěch. „Na předposlední vložce jsme opět udělali defekt, ale časovou ztrátu už nemělo smysl ani počítat.“
S týmiž problémy jako posádka OMV Bixxol Rally Teamu se však potýkali rovněž její soupeři. I tato okolnost přispěla k tomu, že si Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem v průběhu třetí etapy polepšili o dvě příčky a v cíli obsadili osmé místo v klasifikaci PWRC, které jim zaručilo zisk dalšího bodu do absolutního hodnocení světového šampionátu produkčních vozů.
„Na to, že postupujeme pořadím tak trochu bez svého přičinění si už pomalu zvykáme. V PWRC se začíná stávat pravidlem, že na to, aby si posádka dojela pro jeden, dva body za osmé, sedmé místo, teoreticky stačí soutěž „přežít“ bez využití SupeRally,“ říká Štěpán Vojtěch. „To ale není náš styl a to, co nás uspokojuje. Posouvat se pořadím tímto způsobem mi nečiní velkou radost. Nicméně všechna odstoupení a propady před námi se odehrály v důsledku podobných problémů, jaké jsme měli i my.“
V sezóně 2007 při účasti ve světovém šampionátu produkčních vozů PWRC pod hlavičkou OMV Bixxol Rally Teamu si Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem připsali na konto celkem osm bodů.
„Body jsme získali na třech soutěžích z pěti – v Mexiku, Irsku a v Británii. Některé body nám tak trochu „napadaly“ a raději bychom bodovali více a zaslouženěji. Ale tak to chodí. Musíme zohlednit i to, že na většině soutěží jsme startovali poprvé. Snad budeme moci v PWRC pokračovat i v dalších sezónách a dále se zlepšovat. Je to pro nás výzva,“ zhodnotil sezónu 2007 Štěpán Vojtěch.
Pořadí PWRC v cíli Britské rally:
1. Wilks – Pugh (Mitsubishi Lancer Evo IX) 3:44:23,7 min 2. Hänninen – Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 24,2 s 3. Higgins – Martin (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:36,5 min ... 8. Vojtěch – Ernst (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 17:57,7 min
Tisková zpráva : OMV Bixxol Rally TEAM CZ Foto (Britská rallye): Event Concept/Marek Felt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.