Po druhé etapě Britské rally, závěrečného podniku mistrovství světa 2007, figuruje posádka OMV Bixxol Rally Teamu na desáté příčce průběžného hodnocení PWRC. Vystoupení v náročných podmínkách waleského podniku Štěpánu Vojtěchovi a Michalu Ernstovi zkomplikovaly především defekty.
V pátek dopoledne odstartovala Britská rally za extrémně náročných podmínek. Po uklouzaném povrchu zdejších rychlých testů se jelo v mlze a dešti: „Páteční podmínky byly opravdu bonbónek, zvláště zpočátku, kdy jsme chtěli zjistit, jak auto funguje,“ komentuje úvod Waleské rally Štěpán Vojtěch. „Přesto jsme na druhé rychlostní zkoušce zajeli relativně rozumný čas, ale bohužel hned na „trojce“ přišel defekt a my museli měnit kolo. Přitom jsme měli problém se zvednutím auta a ztratili jsme hodně času. Tyto peripetie výrazně ovlivnily celý první den rally. Po nich jsme už volili spíše opatrnější způsob jízdy a z výsledku jsme nebyli úplně nadšení.“
Po úvodní etapě Britské rally drželi Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem čtrnáctou příčku v klasifikaci produkčních vozů. V průběhu druhého dne podniku si posádka OMV Bixxol Rally Teamu polepšila o čtyři pozice a usadila se na desátém místě. Nicméně ani sobotní etapa nevyšla Štěpánu Vojtěchovi a Michalu Ernstovi podle představ. Bohužel hned na první rychlostní zkoušce zaznamenala posádka Mitsubishi Lanceru Evo IX v barvách OMV další defekt, jejž následovala výměna kola.
„Ani druhá etapa se pro nás nevyvíjela dobře,“ hodnotí Štěpán Vojtěch sobotní vystoupení. „Hned na první vložce jsme udělali defekt, když jsme trefili kámen ležící na vnitřku zatáčky. Museli jsme měnit kolo a hodně jsme ztratili. Další defekt nás bohužel tak trochu demotivoval – po ztrátě tolika minut se pak na trati těžko jede o vteřiny. Vůle blížit se hraně je menší a menší a člověk pak jede spíše na jistotu, což samozřejmě nefunguje, protože se nedostane do tempa. Ve výsledcích jednotlivých rychlostních zkoušek jsme se pohybovali na hraně desítky, někdy ještě níže. Z toho nejsme nijak nadšení, ale nyní už k tomu přistupujeme tak, abychom z této soutěže získali co nejvíce zkušeností.“
Pořadí PWRC po 1.etapě: 1. Wilks – Pugh (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:31:51,4 min 2. Higgins – Martin (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:07,7 min 3. Hänninen – Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:27,1 min ... 10. Vojtěch – Ernst (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 14:51,6 min
Tisková zpráva OMV Bixxol Rally Tem 1.12.2007 Foto (Britská rallye): Event Concept/Marek Felt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.