Tým Subaru WRT má v soutěži nadále všechna tři auta. Solberg začal opět hodinami. Atkinson bojuje s Wilsonem. Pons na RZ 8 poškodil tlumič a večer mu odešly stěrače.
Druhá etapa Rally Great Britain zavedla účastníky do středu hornatiny Brecon Beacons a večer se všichni přesunuli na superspeciální rychlostní zkoušku do Cardiffu. Etapa měla celkem sedm rychlostních zkoušek.
Hustý déšť se snášel na posádky i před startem etapy. Během dne pokračoval a odpoledne už byly jen přeháňky. Teplota se pohybovala mezi třemi a sedmi stupni Celsia.
Jediným vozem, který ve druhé etapě odpadl byl Ford Focus WRC Mikkelsena.
Posádka týmu Subaru WRT Petter Solberg a Phil Mills skončili druhý den Wales Rally Great Britain na celkově čtvrté pozici po boji povětrnostními podmínkami. Týmoví kolegové, Xevi Pons a Chris Atkinson skončili etapu šestý a devátý.
Dnes povětrnostní podmínky jezdcům situaci neulehčily. Hustý déšť naprosto rozmočil velmi úzké cesty. Díky tomu bylo velmi težké udržet optimální přilnavost. Naopak divácká RZ na Cardiff Millenium Stadion byla na asfaltu a jako jediná v celém šampionátu se jela v hale. (fotbalový stadion má zatahovací střechu)
Petter začal etapu hodinami na RZ 7. Hodinami ztratil dvacet vteřin, jelikož musel znovu nastartovat auto. Večerní superRZ zakončili třetím časem a potvrdili si čtvrté místo absolutně.
Chris a jeho spolujezdce Stéphane Prevot vedli celou etapu obrovskou bitvu s Fordem Mathew Wilsona, ve které byli úspěšní, když etapu zakončili s desetivteřinovým náskokem na rivala šestí.
Xevi Pons a jeho spolujezdec Xavier Amigo začali etapu šestým časem na RZ7. Bohužel se na RZ 8 dostali do hodin a ztratili asi čtyřicet vteřin poškodili přední tlumič. V servisu bylo vše opraveno posádka vyzářila na odpolední RZ. V odpolední části je postihly problémy se zabláceným čelním sklem.
Ke druhé etapě se vyjádřil týmový ředitel Richard Tailor: „Všechna tři Subaru pokračují v soutěži, což je dobré, vzhledem k tomu, jaké podmínky se letos tady dějí. Skvělý pocit mám z umístění Chris, když dokázal vybojovat šestou příčku před Wilsonem. Ja dopadne více než sto závodních kilometrů zítra je ve hvězdách, ale využijeme nabízené příležitosti,".
Petter Solberg komentuje druhou etapu: „Dnešek pro nás nebyl tak hrozný jako první etapa. Jeli jsme rychle a spolehlivě. Na poslední RZ byla skvělá atmosféra, spousta vlajek Subaru, spousta Velšských vlajek. Byli jsme skvěle přivítáni. Zítřejší RZ jsou velmi težké, bude zde hodně bláta a bude to velmi uklouzané. Uvidíme, pojedeme naplno a pokusíme se udělat dobrý výsledek, to je hlavní věc,“.
Chris Atkinson říká ke druhé etapě: „Dnes to pro nás nebylo jednoduché. Po servisu byl vůz mnohem lepší. Našli jsme lepší nastavené, ale v těchto podmínkách to není jednoduché. Našli jsme opět správné tempo, v boji s Mathewem jsme lehce zariskovali a hned to bylo na časech vidět. Hlavním úkolem je pro nás, dostat se do cíle a dovést nějaké pěkné body,“.
Xevi Pon komentuje druhou etapu: „Velmi dobře jsme odstartovali do druhé etapy, dnes jsem se cítil mnohem pohodlněji. Nehoda na RZ 8 způsobila,že jsme nemohli jet naplno. Hlavně jsme se snažili dostat auto bez dalšího poškození do servisní zóny. Mechanici auto spravili a odpoledne jsme již mohli zrychlovat. Vše šlo dobře až do RZ 12, kdy jsem nemohl setřít čelní sklo, což nás opět zpomalilo. Zítra budou cesty velmi rozdílné, ale doufám, že soutěž dokončíme s dobrý pocitem,“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.