Již počtvrté se stal mistrem svět Francouz Sebastien Loeb na voze Citroën C4 WRC týmo Citroën Total Sport. Vyrovnal tak Mäkkinenův rekord čtyř titulů v radě. Je tak pouze třetím jezdcem, které mu se to povedlo.
Velmi těžkou rally Great Britain vyhrál Mikko Hirvonen na voze Ford Focus WRC 07. V patách mu celou soutěž byl Marcus Gronholm. Třetím místem si zajistil titul Francouz Sebastien Loeb. Tento titul je už čtvrtý v řadě. K mistrovskému titulu mu stačilo dojet na pátém místě, ale s přehledem kontroloval místo třetí.
Čtvrté místo je velkou satisfakcí pro tým Subaru WRT a Petera Solberga. Toto umístění stačilo na třetí místo v poháru konstruktérů, o které sváděli velký boj se Stobart Ford. Páté místo druhý Citroën C4 WRC a Španěl Sordo. Místo šesté a na závěr sezóny skvělý výsledek Mathewa Wilsona. Je vidět, že mladík spěje k lepším výkonům. Místo sedmé pro druhý vůz týmu Subaru WRT Chrise Atkinsona, který se také konečně dostal do top ten a dostal vůz do cíle. Místo osmé patří do těch letošních lepších. Připsal si jej Manfred Sthol s Citroënem Xsara WRC. Místo deváté po problémech Xevi Pons a třetí Subarui WRC 07. Místo desáté Stobart Ford a Jarri Matti Latovala. Tento mladý Fin předvedl naprosto perfektní stíhací jízdu. Po páteční etapě velmi ztrácel, ale během včerejška a dneška dokázal předjet jak našeho Honzu Kopeckého tak i Ostberga. Mladý Fin si výrazně řekl o post dvojky týmu BP Ford WRT pro sezónu 2008. Jedenáctý Nor Ostberg se Subaru WRC. Dvanácté místo po problémech v dnešní etapě Jan Kopecký a derniéra Škody Fábie WRC. Jan se nechal slyšet, že příští sezónu nejspíš pojede a to čtěte pozorně,s vozem S 2000 z Mladé Boleslavi seriál IRC. No uvidíme. O tom určitě budeme informovat.
Rally GB se nepovedla Henningu Solbergovi, který skončil na místě čtrnáctém. Nové Suzuki SX4 WRC se synovcem Marcuse Gronholma , Sebastienem Lindholmem za volantem se vůbec nevedlo dobře, technická závad znamenala stop. Po havárii nedokončil soutěž ani Jones s MG S2000. Jeho spolujezdec byl převezen se zlomenou klíční kostí do nemocnice.
Oba další účastníci Rally GB : Martin Prokop dvacáté místo, Štěpán Vojtěch dvacátýčtvrtý.
Výsledky rally GB v číslech
1. Hirvonen M. - Lehtinen J. #4 Ford Focus RS WRC 07 M A8 3:22:50,9 2. Grönholm M. - Rautiainen T. #3 Ford Focus RS WRC 07 M A8 3:23:06,1 +15,2 3. Loeb S. - Elena D. #1 Citroën C4 WRC M A8 3:24:23,9 +1:33,0 4. Solberg P. - Mills P. #7 Subaru Impreza WRC 07 M A8 3:25:48,2 +2:57,3 5. Sordo D. - Marti M. #2 Citroën C4 WRC M A8 3:26:05,2 +3:14,3 6. Wilson M. - Orr M. #16 Ford Focus RS WRC 06 A8 3:30:23,8 +7:32,9 7. Atkinson C. - Prévot S. #8 Subaru Impreza WRC 07 M A8 3:31:20,4 +8:29,5 8. Stohl M. - Minor-Petrasko I. #5 Citroën Xsara WRC M A8 3:31:45,5 +8:54,6 9. Pons X. - Amigo X. #17 Subaru Impreza WRC 07 A8 3:32:39,7 +9:48,8 10. Latvala J. - Antilla M. #9 Ford Focus RS WRC 06 M A8 3:33:33,3 0:50 +10:42,4 11. Ostberg M. - Unnerud O. #20 Subaru Impreza WRC A8 3:33:34,8 +10:43,9 12. Kopecký J. - Schovánek F. #18 Škoda Fabia WRC A8 3:35:37,5 +12:46,6 13. Wilks G. - Pugh P. #59 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC N4 3:44:23,7 +21:32,8 14. Solberg H. - Menkerud C. #10 Ford Focus RS WRC 06 M A8 3:44:53,7 +22:02,8 15. Hänninen J. - Markkula M. #36 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC N4 3:44:57,9 +22:07,0 16. Higgins M. - Scott M. #34 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC N4 3:46:10,2 +23:19,3
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.