Velké problémy způsobuje posádkám mlha a déšť, který je velmi hustý a někde téměř neprší. Po první etapě vede Hirvonen, druhý Gronholm, třetí Loeb, šesté místo překvapivě Wilson.
Ve Walesu panuje zase typické počasí. V lesích je velmi hustá mlha, ve druhé sekci se ještě přidal déšť a tma. Podmínky jsou velmi těžké. Po prní etapě jsou velké rozdíly. Velké problémy měli Henning Solberg, kterému přestaly jít stěrače. Jezdec musel zastavit a spolujezdec čistil sklo. Loebovi zase pro změnu přestala fungovat světelná rampa. Ponse přibrzdil defekt. Atkinson přibrzdilo mlžící se čelní sklo, ač je vyhřívané.
Rozdíly mezi posádkami se díky těmto peripetiím velmi roztáhly. Vede Hirvonen. Druhý Marcus Gronholm (+39,6). Třetí Loeb (+57,9). Čtvrtý bojuje Petter Solberg (+1,34.0). Páté místo drží Sordo (+2,37.9). Šesté místo a vynikající výkon Wilson (+5,01.3). Sedmé místo, ale velký boj o místo šesté Atkinson (+5,02.3). Osmé místo Rakušan Stohl (+5,37.9). Devátý Pons (+5,57.5). Desáté místo a vzhledem k podmínkám a věku Mikkelsena (+6,41.8). Po problémech ostatních se dostal na místo jedenácté Kopecký (+7,39.4).
Štěpán Vojtěch a jeho Mitsubishi Lancer Evo IX jsou 32. absolutně a v PCWRC zaujímají dvanácté místo. Martin Prokop startující mimo PCWRC je 24.
Šotolinová premiéra MG ZR S 2000 je docela uspokojivá, po skvělé první sekci je Jones 25. Suzuki SX 4 WRC a Sebastien Lindholm za volantem na tom nejsou vůbec dobře. Pronásledují je technické problémy díky kterým zůstali stát na RZ 3, jestli pokračují dále se zatím neví.
První RZ druhé etapy startuje v 10:38 našeho času.
Komentáře jezdců po první etapě
Vojtěch Š. / Ernst M. Neuvěřitelný den. Dostal jsem zase defekt, ale to nebylo tak zlé, jako ty zrádné podmínky. Villagra F. / Perez Companc J.Vůbec jsem neviděl, kam jedu. Mlha, déšť a světla mi svítila moc vysoko. Mikkelsen A. / Floene O. Tohle byla nejhorší RZ, kterou jsem kdy viděl.
Østberg M. / Unnerud O.-K Tahle rally je šílenství. Nebylo vidět na krok, doufám, že pořadatelé tuhle zkoušku napříště vyřadí, nemá to nic společného se závoděním.
Latvala J.-M. / Anttila M. Přestaly fungovat stěrače a nic jsme neviděli. Museli jsme zastavovat a čistit sklo.
Pons X. / Amigo X. Je to šílené. Měli jsme defekt.
Wilson M. / Orr M. Bylo to nebezpečné. Jednou nám to totálně neřiditelné uklouzlo, když jsme předjížděli Henninga.
Kopecký J. / Schovánek F. Bylo to dost nebezpečné, místy nebylo vůbec nic vidět.
Stohl M. / Minor I. Je to neuvěřitelné - mlha, déšť, bláto, všechno. Úžasné dobrodružství.
Atkinson Ch. / Prevot S. Mlžilo se nám čelní sklo, musel jsem zpomalit a otevřít okýnko. Musíte naprosto věřit autu a všemu okolo, abyste v tomhle zajeli dobrý čas.
Latvala J.-M. / Anttila M. Jede se zlomeným stěračem.
Solberg P. / Mills P. Je to strašně zrádné. Navíc jsme zlomili tlumič a auto se těžko řídí. Uvidíme zítra.
Sordo D. / Marti M. Drsná zkušenost v těchto podmínkách. Vůbec z toho nemám radost, ale i to je rally a musím se naučit jet v těchto podmínkách.
Hirvonen M. / Lehtinen J. Skoro nic jsme neviděli, hrozné.
Grönholm M. / Rautiainen T. Je to jenom o tom, abych zůstal na trati a čekal, co udělá Seb.
Loeb S. / Elena D. Měli jsme problémy s světelnou rampou, mlhovky nesvítily vůbec. Jeli jsme jen na normální světla, takže se nedalo jet rychle.
Výsledky v číslech po první Etapě (po RZ 6)
1. Hirvonen M. - Lehtinen J. #4 Ford Focus RS WRC 07 M A8 1:17:21,3 2. Grönholm M. - Rautiainen T. #3 Ford Focus RS WRC 07 M A8 1:18:00,9 +39,6 3. Loeb S. - Elena D. #1 Citroën C4 WRC M A8 1:18:19,2 +57,9 4. Solberg P. - Mills P. #7 Subaru Impreza WRC 07 M A8 1:18:55,3 +1:34,0 5. Sordo D. - Marti M. #2 Citroën C4 WRC M A8 1:19:59,2 +2:37,9 6. Wilson M. - Orr M. #16 Ford Focus RS WRC 06 A8 1:22:22,6 +5:01,3 7. Atkinson C. - Prévot S. #8 Subaru Impreza WRC 07 M A8 1:22:23,6 +5:02,3 8. Stohl M. - Minor-Petrasko I. #5 Citroën Xsara WRC M A8 1:22:59,2 +5:37,9 9. Pons X. - Amigo X. #17 Subaru Impreza WRC 07 A8 1:23:18,8 +5:57,5 10. Mikkelsen A. - Floenne O. #21 Ford Focus RS WRC 06 A8 1:24:03,1 +6:41,8 11. Kopecký J. - Schovánek F. #18 Škoda Fabia WRC A8 1:25:00,7 +7:39,4 12. Ostberg M. - Unnerud O. #20 Subaru Impreza WRC A8 1:25:32,7 +8:11,4 13. Wilks G. - Pugh P. #59 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC 1. N4 1:27:18,8 +9:57,5 14. Evans G. - Lewis H. #60 Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC 2. N4 1:27:22,0 +10:00,7 15. Latvala J. - Antilla M. #9 Ford Focus RS WRC 06 M A8 1:28:07,6 +10:46,3
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.