Velšské lesy přivítaly posádky velkým vlhkem a mlhou. Občas je i dešťová přeháňka. S mlhou, velkými kameny a deštěm se v první sekci nejlépe popral Hirvonen. Druhý je Gronholm, třetí Loeb, čtvrtý Latvala, páty Solberga P.
Už v shakedownu bylo jasné, že posádky čeká velmi těžká trať. Na RZ 1 už začaly problémy s hustou mlhou. Přesně se projevilo, kdo má jak dobře napsaný rozpis. Kromě mlhy komplikovaly posádkám jízdu ještě vyhrabané kameny, když některé posádky udělaly defekt.
Po první sekci první etapy vede Mikko Hirvonen. Na druhého Marcuse Gronholma si vypracoval náskok jedenadvaceti vteřin. Třetím v pořadí je Francouz Loeb, který ztrácí čtyřiadvacet vteřin. Čtvrtým mužem je Latvala (+29,4).Pátý v pořadí Petter Solberg (+54,4) Šesté místo Dani Sordo (+59,9)sedmý Atkinsona (+1:17,2). Osmý překvapivě Wilson (+1:37,3). Se Xsarou WRC bojuje Stohl na místě devátém (+1:43,4). Desátý je Xevi Pons (+1:55,2). Suzukii SX 4 WRC se moc nedaří je až 41.
Naši účastníci absolvovali všichni první sekci. Jak Kopecký, Škoda Fabia WRc je na 14. místě, Martin Prokop je 30. a Štěpán Vojtěch klesl po výměně defektu na RZ na místo 53.
Komentáře jezdců v servisu po první sekci
Kopecký J. / Schovánek F. - Je to hodně těžké, nemám dost sebedůvěry. Stohl M. / Minor I - Auto je v pořádku a tyhle podmínky mám rád, ale nemám prostě dobrý pocit. Latvala J.-M. / Anttila M. Je to lepší, ale pořád dělám chybičky. Mikko prostě letí. Sordo D. / Marti M. Nebyl to úplně nejlepší začátek. Podmínky jsou těžké a v blátě jsem udělal pár chyb. Soupeři jedou rychle. Jsem spokojen jen trochu. Solberg H. / Menkerud C. Snažím se jak to jde, hlavně chytit správný rytmus. Grönholm M. / Rautiainen T. V těchto podmínkách se nedá velice nic dělat. Uvidíme, jak si povede Sebastien. Loeb S. / Elena D. V klidu, nemusím moc spěchat.
Výsledky v číslech po první sekci (Po RZ 3)
1.
Hirvonen M. - Lehtinen J. #4 Ford Focus RS WRC 07 M A8 38:01,5 2. Grönholm M. - Rautiainen T. #3 Ford Focus RS WRC 07 M A8 38:22,9 +21,4 3. Loeb S. - Elena D. #1 Citroën C4 WRC M A8 38:23,9 +22,4 4. Latvala J. - Antilla M. #9 Ford Focus RS WRC 06 M A8 38:30,9 +29,4 5. Solberg P. - Mills P. #7 Subaru Impreza WRC 07 M A8 38:55,9 +54,4 6. Sordo D. - Marti M. #2 Citroën C4 WRC M A8 39:01,4 +59,9 7. Atkinson C. - Prévot S. #8 Subaru Impreza WRC 07 M A8 39:18,7 +1:17,2 8. Wilson M. - Orr M. #16 Ford Focus RS WRC 06 A8 39:38,8 +1:37,3 9. Stohl M. - Minor-Petrasko I. #5 Citroën Xsara WRC M A8 39:44,8 +1:43,3 10. Pons X. - Amigo X. #17 Subaru Impreza WRC 07 A8 39:56,7 +1:55,2 11. Solberg H. - Menkerud C. #10 Ford Focus RS WRC 06 M A8 40:05,5 +2:04,0 12. Mikkelsen A. - Floenne O. #21 Ford Focus RS WRC 06 A8 40:14,2 +2:12,7 13. Ostberg M. - Unnerud O. #20 Subaru Impreza WRC A8 40:22,4 +2:20,9 14. Kopecký J. - Schovánek F. #18 Škoda Fabia WRC A8 41:09,0 +3:07,5
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.