Velšské lesy přivítaly posádky velkým vlhkem a mlhou. Občas je i dešťová přeháňka. S mlhou, velkými kameny a deštěm se v první sekci nejlépe popral Hirvonen. Druhý je Gronholm, třetí Loeb, čtvrtý Latvala, páty Solberga P.
Už v shakedownu bylo jasné, že posádky čeká velmi těžká trať. Na RZ 1 už začaly problémy s hustou mlhou. Přesně se projevilo, kdo má jak dobře napsaný rozpis. Kromě mlhy komplikovaly posádkám jízdu ještě vyhrabané kameny, když některé posádky udělaly defekt.
Po první sekci první etapy vede Mikko Hirvonen. Na druhého Marcuse Gronholma si vypracoval náskok jedenadvaceti vteřin. Třetím v pořadí je Francouz Loeb, který ztrácí čtyřiadvacet vteřin. Čtvrtým mužem je Latvala (+29,4).Pátý v pořadí Petter Solberg (+54,4) Šesté místo Dani Sordo (+59,9)sedmý Atkinsona (+1:17,2). Osmý překvapivě Wilson (+1:37,3). Se Xsarou WRC bojuje Stohl na místě devátém (+1:43,4). Desátý je Xevi Pons (+1:55,2). Suzukii SX 4 WRC se moc nedaří je až 41.
Naši účastníci absolvovali všichni první sekci. Jak Kopecký, Škoda Fabia WRc je na 14. místě, Martin Prokop je 30. a Štěpán Vojtěch klesl po výměně defektu na RZ na místo 53.
Komentáře jezdců v servisu po první sekci
Kopecký J. / Schovánek F. - Je to hodně těžké, nemám dost sebedůvěry. Stohl M. / Minor I - Auto je v pořádku a tyhle podmínky mám rád, ale nemám prostě dobrý pocit. Latvala J.-M. / Anttila M. Je to lepší, ale pořád dělám chybičky. Mikko prostě letí. Sordo D. / Marti M. Nebyl to úplně nejlepší začátek. Podmínky jsou těžké a v blátě jsem udělal pár chyb. Soupeři jedou rychle. Jsem spokojen jen trochu. Solberg H. / Menkerud C. Snažím se jak to jde, hlavně chytit správný rytmus. Grönholm M. / Rautiainen T. V těchto podmínkách se nedá velice nic dělat. Uvidíme, jak si povede Sebastien. Loeb S. / Elena D. V klidu, nemusím moc spěchat.
Výsledky v číslech po první sekci (Po RZ 3)
1.
Hirvonen M. - Lehtinen J. #4 Ford Focus RS WRC 07 M A8 38:01,5 2. Grönholm M. - Rautiainen T. #3 Ford Focus RS WRC 07 M A8 38:22,9 +21,4 3. Loeb S. - Elena D. #1 Citroën C4 WRC M A8 38:23,9 +22,4 4. Latvala J. - Antilla M. #9 Ford Focus RS WRC 06 M A8 38:30,9 +29,4 5. Solberg P. - Mills P. #7 Subaru Impreza WRC 07 M A8 38:55,9 +54,4 6. Sordo D. - Marti M. #2 Citroën C4 WRC M A8 39:01,4 +59,9 7. Atkinson C. - Prévot S. #8 Subaru Impreza WRC 07 M A8 39:18,7 +1:17,2 8. Wilson M. - Orr M. #16 Ford Focus RS WRC 06 A8 39:38,8 +1:37,3 9. Stohl M. - Minor-Petrasko I. #5 Citroën Xsara WRC M A8 39:44,8 +1:43,3 10. Pons X. - Amigo X. #17 Subaru Impreza WRC 07 A8 39:56,7 +1:55,2 11. Solberg H. - Menkerud C. #10 Ford Focus RS WRC 06 M A8 40:05,5 +2:04,0 12. Mikkelsen A. - Floenne O. #21 Ford Focus RS WRC 06 A8 40:14,2 +2:12,7 13. Ostberg M. - Unnerud O. #20 Subaru Impreza WRC A8 40:22,4 +2:20,9 14. Kopecký J. - Schovánek F. #18 Škoda Fabia WRC A8 41:09,0 +3:07,5Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.