Po vystoupení v Irsku čeká na tým Stobart M- Sport Ford další soutěž ve Walesu. Tento tým sahá po pódiovém umístění v poháru konstruktérů, když po Rally Ireland předstihl Subaru WRT a to o jediný bod. Chce tuto pozici udržet.
V Irsku zaznamenal tým Stobart M- Sport Ford vynikající výsledek. Posunul se tak na třetí místo mezi konstruktéry. Pokud se mu tato pozice podaří udržet, bude to skvělý výsledek pro tým, který startuje v MS teprve druhou sezónu.
V rally Great Britain mají všichni tři týmoví jezdci šanci na úspěch. Dohromady zde startovali čtrnáctkrát, nejvíce Henning Solberga. Tomu se vrací zpět jeho stálý spolujezdec Kato Menkerud.
Pro posádku Wilson – Orr a pro Latvalu má Rally Great Britain zvláštní význam, jelikož zde v MS debutovali.
„Slibuji, že v závodě pojedu na plno. Chceme se proprat o třetí místo mezi konstruktéry a hlavně všichni s Fordy chceme pomoct Marcusovi k titulu mistra světa. Tyto dvě věci jsou pro nás veledůležité. Jsem rád, že jsem opět na tratích, které znám. A pokud budou podmínky stejné jako v Japonsku, kde jsem trať viděl poprvé, může se nám zde velmi dařit. Čekají nás těžké podmínky, podklad se vyjezdí na bláto a ještě se může přidat mlh a déšť. Letos jsme si ověřili, žen Fordům se daří na šotolině a zvláště v tak těžkých podmínkách. Budu se snažit jet co nejrychleji a nejspolehlivěji co to půjde, startuji zde posedmé tak vím co mohu očekávat,“ přemítá Henning Solberg.
Na soutěž se těší i Jari Matti Latvala: „Bude to velmi napínavý závod. Je to naše domácí týmová soutěž. Startoval jsem zde pravidelně od roku 2002 a vždycky jsem dokončil. To jsou dobré šance. Podmínky budou velmi obtížné, může se šotolina po prvních průjezdech přeměnit v bláto a ještě bude mokro. Máme s vozem na tomto povrchu dost zkušeností a je dobře nastavené, pojedeme naplno a uvidíme jak se bude dařit,“ říká Latvala.
Třetím do party je Mathew Wilson: „Toto je pro mne a celý M-Sport velmi zvláštní soutěž, je to vlastně naše domácí rally a poslední soutěž roku 2007. Již nyní to byl skvělý rok a snad se nám ho podaří stylově dovést až do konce. Této soutěže jsem se zúčastnil vícekrát než ostatních, takže zde mám trochu více zkušeností. Podmínky zde mohou být velmi obtížné, za mokra je hodně těžká. Opět do této soutěže vstupujeme s cílem dojet každou rychlostní zkoušku a ujet tak co nejvíce kilometrů, ale myslím že bude pro mou důvěru dobré vědomí, že jsem zde již dvakrát startoval,".
Na závěr se ještě vyjadřuje k Rally Great Britain i Malcom Wilson: „Tým Stobart je nyní v docela slušné pozici a upřímně věřím, že se jim podaří porazit Subaru. Jak Jari, tak i Henning zde mají hodně zkušeností a to za těchto podmínek hodně znamená. Oběma se také letos na šotolině dařilo, takže by bylo skvělé, kdyby se jim to podařilo spojit a udržet pozici týmu. A k tomu se jim snad ještě podaří pomoci Marcusovi v zisku jeho prvního titulu mistra světa s Fordem. Matthew má s touto soutěží také své zkušenosti, pojede zde již potřetí ve své kariéře a doufám, že se mu podaří navázat na výkony z posledních dvou soutěží a opět bodovat – bylo by to pro něj dobrým základem pro příští ročník mistrovství světa,“ uzavírá Wilson st.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.