Nový šampión mezi značkami Ford – BP chce přidat druhý mezi jezdci. Pro Marcuse Gronholma a Timo Rautiainena je soutěž ve Walesu stopadesátým startem na světové scéně. Toto jubileum by Fin rád oslavil ziskem titulu mistra světa, protože tato sezóna je jeho poslední ve WRC.
Tento létající Fin zaujímá v tabulce počtů vítězů podniků WRC druhé místo se třiceti vítězstvími. Pět z nich přišlo v letošní sezóně ve voze Ford Focus RS WRC. V posledním podniku ze šestnácti musí právě v tomto posledním udělat vše proto, aby vysněný titul získal.V minulých dvou podnicích přišel o vedení v šampionátu mezi jezdci díky jezdeckým chybám. Gronholm ztrácí na svého rivala Sebastiena Loeba šest bodů. Ve Walesu musí bezpodmínečně vyhrát a doufat, že Francouz skončí šestý a horší.
Finský jezdec se ještě podrobil kontrolnímu vyšetření, které ukázalo je zdravotně vše v pořádku. On sám ví, že na něj čeká ve Walesu těžký úkol. Dostat se po těžké nehodě do pohody nebude lehké. Rally se jede ve Velšských lesích, kde je na konci listopadu naprosto nepředvídatelné téměř zimní počasí, které bude jezdcům těžkým soupeřem.
Na sedmnácti rychlostních zkouškách se dá čekat mnoho typů šotolinového povrchu. Zpravidla se jedná o soukromé šotolinové cesty, které jsou využívány k dopravě vytěženého dříví, ale také jsou využívána vojenskými vozidly ve vojenském prostoru. Proto se zde střídá šotolina se směsí bláta a kamenů. Když se ještě k tomu přidá mlha a jemné mrholení, je z toho velmi těžký závod. Mlha může čekat na závodníky v horských RZ, bláto a velké kameny ve vojenském prostoru.
Ford zde ve Walesu slavil loni vítězství, když pro Ford to bylo první vítězství od roku 1979.
Devětatřicetiletý jezdec k tomu říká: „Bude velmi těžké získat titul. Mám k tomu velkou šanci a poslední příležitost. To co se stalo ve Formuli 1 je mi příkladem. Kimmi Raikkonen měl před posledními dvěmi závody ztrátu, ale dokázal získat titul. Toto je pro mne obrovská motivace. Bylo by skvělé odvézt do Finska, kromě titulu z F1, i titul z WRC,“ říká.
Hned dodává: „Necítím se být pod tlakem. Je to mimo mé ruce, i když musím vyhrát, ale zbytek visí na štěstí. Pokusím se vyhrát a budu doufat, že Seb bude mít problémy. Bylo by skvělé proměnit 150. start ve vítězství se ziskem titulu. Je to jen “titul“ na co se soustředím,“ uvažuje dále Gronholm.
Jeho týmový kolega Mikko Hirvonen se nechává slyšet, že pro Marcuse udělá vše, aby získal titul. „Velšské cesty jsou velmi klouzavé, ale po mém vítězství v Japonsku se cítím na tyto podmínky připravený a myslím že mohu uspět. Budu se snažit držet Seba za námi oběma, aby Marcus získal titul,“ říká.
Dále dodává: „Oproti prvnímu podniku sezóny jsme zapracovali na rozpise pro takové podmínky jaké budou panovat ve Walesu. Ve Finsku, když jsme ještě jezdil tamní souteže, tak jsme tento rozpis už pomalu používal. Teď jsme jej opět oprášili. Na mlhu a bláto jsme připraveni. Toto jsme si potvrdili už v Japonsku. Vítězstvím. Věřím že dokážeme Marcusovi pomoct,“ říká Mikko Hirvonen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.