Derniéra dodavatele pneumatik pro WRC se blíží. Podívejme z jakých pneumatik volili jezdci pro Rally Great Britain.
Dobrodružství značky BF Goodrich Tires´ začalo na Rally Monte Carlo 2006 a končí zde v Anglii. Za tu dobu jezdci na těchto gumách získali 4 tituly mistrů a 32 vítězství ve třídách.
Nutno říci, že značka BF Goodrich Tires´z tohoto krásného sportu nemizí definitivně. V příštím roce bude hlavním dodavatelem gum pro seriál IRC (Intercontinental Rally Challenge) a také bude dodávat gumy do regionálních šampionátů.
Před rokem 2006 byla značka BF Goodrich známá akorát tím, že vyrábí gumy pro vytrvalostní závody terénních vozů, zejména s pohonem na všechna čtyři kola. Jejím tehdejším cílovým trhem byl zejména Americký kontinent. Do Evropy přišla značka v roce 2006 a stala se hlavními partnery týmů Citroën Sport a BP – Ford a začala dodávat gumy řadě soukromých týmů.
Týmy začaly požadovat specifické vlastnosti gum a proto firma rozjela obrovský vývoj ve spolupráci s automobilkami. Díky této významné spolupráci vznikla také guma g-Force gravel 10, které se používají v Řecku a mají vynikající trakci v tamních podmínkách.
„Jsem velmi pyšný na práci každého člena týmu pneumatikářů BF Goodrich,“ říká ředitel korporace Michelin, do jehož portfolia značka BF Goodrich patří, Henry Biabaud
„Opouštíme WRC se vztyčenou hlavou. Jedno dobrodružství končí a druhé znova začíná.BF Goodrich učinila krok směrem do IRC. Dobře se nám daří také v regionálních šampionátech. IRC se velmi divoce rozvíjí a znamená regulérní vyrovnané souboje. Každý výsledek je zde těžce vybojovaný a my chceme zde zúročit naše zkušenosti v rally. Národní šampionáty zvýší povědomost o značce BF Goodrich v regionech,“ dodává Henry Biabaud
Pravidla WRC pro rok 2008 se na hony vzdalují základním druhům pneumatik a tak se BF Goodrich přemisťuje do IRC, kde plánuje další svůj rozvoj.
Pro Rally Great Britain vyvinul BF Goodrich několik různým směsí a vzorků pro šotolinový povrch. Jezdci dostali na výběr z osmi druhů pneumatik.
g-Force Gravel 8minus - extra měkká směs (použití pro déšť a studené počasí) g-Force Gravel 8 – měkká směs (déšť a teploty mezi +10 až +15 stupňu Celsia) g-Force Gravel 9minus – středně měkká směs (obecně používaná pro první průjezdy RZ, stabilní na všech typech šotoliny) g-Force Gravel 9 – středně tvrdá směs ( šotolina při počasí +15 až +25 stupňů Celsia.)
g-Force – Gravel – pneumatika určena pro šotolinu, malý štěrk proložený pískem. Čísla 8,9 jsou typy vzorku. Oba druhy pneumatik jsou dále dořezatelné. Takhle se děje když je více bláta nebo více deště.
Z těchto druhů si prioritní jezdci vyberou maximálně 60 pneumatik, z toho maximálně 38 jednoho typu, které budou použity v soutěži.
Doufejme, že si všichni jezdci zvolili správné druhy pneumatik a že dramatičnost boje o světový titul bude trvat až do poslední rychlostní zkoušky. Značce BF Goodrich Tires´ přejeme mnoho úspěchů v další sezónách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.