Podívali jsme se blíže na logistiku týmu Subaru mezi Rally Ireland a Rally Great Britain. Poslední podniky, Rally Ireland a Rally Great Britain, jsou od sebe poměrně blízko. Podívejme se tedy, jak takový přesun celého týmu vypadá.
Nejdůležitější lidé v týmu jsou především mechanici a inženýři, ale přesun celého týmu zabezpečuje velký počet ostatního personálu. O přesun doprovodných aut a kamiónů pro tři závodní vozy, Pettera Solberga, Chrise Atkinsona a Xevi Ponse, se stará tým šedesáti lidí.
Technický personál sbalil po posledním dni Rally Ireland všechny týmové vozy a kamiony a v pondělí 19. listopadu vyrazil ze Sliga (Irsko) na 536 km dlouhou cestu na domácí základnu v Bandury (Oxfordshire). Cesta trvala zhruba 12 hodin. Už 25. listopadu, po doplnění a kontrole všeho vybavení začal 270km dlouhý přesun do centra souteže Rally Great Britain – Swansea.
Nejprve vyjel základní tým pěti lidí takzvané zakládací křídlo. Které postaví základy zázemí týmu Subaru WRT v servisním parku rally. Dále se na cestu vydávají : čtyři auta personálu; šest pojízdných dílen (každé závodní auto má dvě) s přívěsným vozíkem pro závodní auto; šestnáct asistenčních vozidel; čtyři tréninková auta; čtyři kamióny o váze 36 tun a vysokozdvižný vozík. Součástí je 60 lidí personálu a mobilní kuchyně schopná vařit pro čtyři sta lidí.
Keith Murray, manažer pro transport SWRT říká: „Veškeré vybavení pro Rally Great Britain a všechny Evropské podniky WRC je dovezeno auty a kamiony s přívěsy. Tento přesun je poměrně jednoduchý, jelikož není potřeba vybavení dávat do kontejnerů a využívat lodní nebo leteckou přepravu, což je velmi drahé,“
S přesunem celého týmu souvisí také zabukování hotelu pro tým v místě soutěže. Toto se děje už řadu měsíců dopředu, jelikož je potřeba velká kapacita ubytovacích prostor. Kapacity hotelů v místě soutěže nebývají krátce před soutěží k dispozici. Tuhle činnost má na starosti v týmu SWRT Ken Reese, který k tomu říká: „Musím často už půl roku dopředu objednat letenky a hotely pro tým v místech konání soutěže. Například hotel pro tým v Monte Carlu 2008 je zabukovaný už od letošního června,“.
Celé zázemí týmu musí být postaveno už v úterý, kdy začínají tréninky na soutěž. Po skončení soutěže se vše rozmontuje a odveze na týmovou základnu. Zde hned začnou přípravy na Rally Monte Carlo 2008, který už začíná klepat na dveře a celý kolotoč se zase rozběhne znovu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.