RALLY IRELAND - KOMENTÁŘE: Přinášíme vám nejzajímavější postřehy jezdů z právě ukončené soutěže v Irsku.
Sebastien Loeb Vystrašilo nás poškození kola na druhé rychlostní zkoušce, takže začátek šoutěže byl celkem stresující. Ale brzy jsem se dostali do dobré pozice a vítězstvím mohli zlepšit naše šance na zisk titulu mistra světa. Takovou příležitost jsme si nemohli nechat ujít. Největší výzvou na těchto velmi těžkých zkouškách bylo nalezení tempa, které by nám umožnilo kontrolovat situaci. Nebylo to jednoduché a tak jsem moc rád, že jsme zde ve Sligu vyhráli.
Daniel Sordo Spíše to byla blátivá rally než asfaltová soutěž. Čekalo nás hodně těžkých míst a nebylo to jednoduché. Naše C4 byla v těchto podmínkách extrémně dobrá a umožnila nám čtvrté umístění na stupních vítězů v řadě. Jari-Matti Latvala Je to úžasný pocit být na stupních vítězů, obzvláště pak na asfaltové soutěži. Snažil jsem se celý rok a tento výsledek mě velmi posílil. Už jsem byl velmi blízko, nejvíce nedávno v Japonsku, ale tento výsledek zde má pro mně velký význam. Podmínky byly velmi náročné, věděl jsem to již před soutěží že to bude těžké, ale jel jsem opatrně a s Miikou jsme oba dva podali velmi dobrý výkon. Nyní již hledím vpřed do Walesu, kde se vrátíme zpět na šotolinu – minulý rok jsme tam zajeli velmi dobře a snad to podaří letos zopakovat. Mikko Hirvonen Byl to velmi obtížný víkend. Musel jsem stále myslet na to, že musím jet opatrně, ale udělal jsem co se po mě chtělo a zisk titulu je pro tým fantastický. Mám z toho radost pro všechny v týmu, zasloužili si to. Je těžké nejet naplno a najít své tempo, ale musel jsem to udělat, protože jsem body nutně potřeboval. Z nějakého důvodu jsou pocity lepší než z našeho prvního titulu minulý rok. Očekával jsem že to bude náročná soutěž, protože zdejší tratě jsou velmi úzké a uskákané. Déšť to ještě zkomplikoval a byla to rozhodně nejtěžší asfaltová soutěž celého roku.
Petter Solberg Myslím, že to byla nejtěžší soutěž, kterou jsem kdy jel, ale byla celkem zábavná. Bylo to pro Phila a pro mě velmi zvláštní, protože pro dokončení této soutěže musíte spolupracovat jako tým a to se nám bez chyb povedlo. Vůz fungoval lépe a zajeli jsme několik dobrých časů, takže to pro nás byla celkem dobrá soutěž. Výsledek není ten, ve který jsme doufali, ale nyní budeme opravdu, opravdu tvrdě pracovat pro Rally Wales.
Matthew Wilson Je to fantastický pocit dojet do cíle této soutěže, která byla skutečně vyčerpávající. Některé mé časy během víkendu mohly být lepší, ale když vše fungovalo správně, tak jsem zajel pár dobrých časů. Byla to tak obtížná soutěž a celou dobu jsem se koncentroval abych dokončil soutěž a neudělal žádnou větší chybu. Je skvělé získat další mistrovské body. Poslední zkouška soutěže byla úžasná a pořadatelé si zaslouží pochvalu za celkově perfektní soutěž. Henning Solberg Byl to pro mně velmi náročný víkend, ale zisk bodů pro tým a posun týmu na třetí místo za to stál. Bojovali jsme s blátivými podmínkami, ale když byla přilnavost konstatní, tak jsem pár docela pěkných časů a asi to byl můj nejlepší pocit ve voze na asfaltu. Goran zde předvedl fantastickou práci, ale po mé chybě v pátek jsme již jen dojížděli do cíle. Toto je moje třetí nová soutěž v řadě a v každé jsem získal body pro tým, takže jsem s tímto ziskem spokojen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.