Finský pilot Marcus Gronholm je bojovník každým coulem. Dnes se mu bohužel tato jindy ceněná vlastnost stala osudnou.
„Nehoda se stala v otevřené pravé zatáčce kousek před cílem. Před zatáčkou jsem začal brzdit a cesta začala být najednou více kluzká než jsem čekal. Auto se zpakovalo a opustilo trať. Na tu zídku jsme šli čelně, abych čelnímu střetu zabránil, snažil jsem se auto dostat do smyku, což se úplně nepovedlo, a tak jsme ji nakonec trefili ve vší parádě. Byl to silný náraz. Obě levá kola jsme urazili. Mám namožený krk a docela to bolí, ale jinak jsem v pořádku.“
„Bude velmi těžké se dostat zpět do vedení šampionátu jezdců pokud Seb vyhraje. Je ale před ním ještě spousta těžkých kilometrů tady v Irsku a je před námi oběma Rally Great Britain, takže se nevzdáváme a budeme doufat v úspěch,“ dodal 39letý pilot továrního Fordu.
Auto bylo nehodou velmi poškozeno. Byl zasažen i ochranný rám, tudíž oblíbený Fin už dále v Rally Irsko pokračovat nebude.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.