RALLY IRELAND - 1. ETAPA: (+ VIDEO HAVÁRIE) Dnes ráno odstartovala první etapa Irské rally. Irsko se probudilo do mlhavého dne. Teplota nepřesáhla 8 stupňů Celsia. Irský asfalt byl extrémně kluzký, vytahalo se příliš nečistot.
Posádky mají za sebou první etapu. Na jezdce dnes čekalo 186 ostrých km v deseti RZ . Nejlépe začal Loeb, ostře mu sekundoval Sordo. Fin Gronholm, ztrácel před poslední RZ první sekce pět vteřin.
Na RZ 4 se Gronholm nadechl k velkému útoku. Bohužel po sérii rychlých zatáček následovala pravá 3 utáhne 4. Cesta byla velmi kluzká, Ford Focus WRC ztratil při brždění přilnavost, takzvaně se “zpakoval“, a levým bokem narazil do zídky. Celá havárie se stala ve velké rychlosti. Docela mne šokoval přístup pořadatelů, kteří velmi pomalu reagovali na celou situaci, nejprve hasili lehký požár a potom se věnovali posádce. Nejprve vystoupil Timo Rautiainen a šel pomoci ven Gronholmovi. Ten po vystoupení z vozidla kulhal na levou nohu. Vozidlo dopadlo hůře a poškození tak neumožňuje zítřejší návrat do dalších bojů v rámci superrally. Havárii můžete vidět ve ZDE.
Na RZ čtyři také opustil trať Pons a poškodil motor. Rovněž byl mimo trať Atkinson a 20 minut opravoval poškozené zavěšení kolo. V RZ 8 havaroval Henning Solberg. Trefil strom. Rovněž v soutěži nepokračuje Donnelly, když mu škoda Fabia WRC odmítla poslušnost a na RZ 8 se definitivně zastavila..
Teď shrneme první etapu ve výsledcích. První místo zaujímá Francouz Loeb. Druhé místo patří Španělu Sordovi + 11,2. Třetí dojíždí etapu dobře jedoucí Latvala + 1,28.4. Na čtvrté místě nepatrně ztrácí Hirvonen + 1,53.2. Páté místo patří prvnímu Subaru WRT v rukou Pettera Solberga + 2,19.2. Šesté místo Guy Wilks ztráta + 4,13.6. Sedmé místo stabilně jedoucí Stohl + 4,41.9. Je pravda, že lepší výkony podával za volantem Peugeotu 307 WRC. Osmé místo Wilson + 6,45.4 což je v této přetěžké rally dobrý výsledek. Devátý místní McNulty + 7,55.9. nebude mít čas na udržovací jízdu, ale bude se muset prát o svou pozici s desátým, dalším místním jezdcem McHalem +7,59.8. Jedenáctý je první jezdec PCWRC Marc Higgins + 8,43.0.
Jediný český zástupce v Rally Irsko, Štěpán Vojtěch je dvacátý sedmý se ztrátou + 13,32.1.
Výsledky v číslech: 1. 1 LOEB S. / ELENA D. CITROËN C4 WRC A8 01:33:15.9 00:00.0 2. 2 SORDO D. / MARTI M. CITROËN C4 WRC A8 +0:11.2 3. 9 LATVALA J.-M. / ANTTILA M.FORD Focus WRC 06 A8 +1:28.4 4. 4 HIRVONEN M. / LEHTINEN J.FORD Focus RS WRC 07 A8 +1:53.2 5. 7 SOLBERG P. / MILLS P. SUBARU Impreza WRC 2007 A8 +2:19.2 6. 18 WILKS G. / PUGH P. SUBARU Impreza WRC A8 +4:13.6 7. 5 STOHL M. / MINOR I. CITROËN Xsara WRC A8 +4:41.9 8. 16 WILSON M. / ORR M. FORD Focus WRC 06 A8 +6:45.4 9. 27 McNULTY T. / O'DONNELL E.SUBARU Impreza WRC S11 A8 +7:55.9 10. 20 MacHALE G. / HARRYMAN A.FORD Focus WRC A8 +7:59.8 11. 34 HIGGINS M. / SCOTT M.MITSUBISHI Lancer EVO IX N4 +8:43.0 12. 46 ARAUJO A. / RAMALHO MMITSUBISHI Lancer EVO IX N4 +9:38.7
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.