Martin Prokop s Janem Tománkem se nakonec nezúčastní předposledního závodu světového šampionátu – Rally Irsko. Jejich vůz Mitsubishi Lancer Evo IX neprošel technickou přejímkou.
Posádka týmu Jipocar Racing zdárně absolvovala seznamovací jízdy irské rally, která si podle jejich slov nezadá s žádným asfaltovým podnikem šampionátu. Její trať je nesmírně rychlá, záludná a místy až nebezpečná.
Nemilé překvapení však čekalo na členy jihlavského týmu na technické přejímce. Bez komplikací prošel vůz Štěpána Vojtěcha (světová premiéra vzájemné spolupráce), na novém Lanceru Martina Prokopa však techničtí komisaři nenašli všechny komponenty odpovídající platné homologaci.
„Techničtí komisaři pořádají na produkční vozy hon, což je patrné nejen na závodech MS, ale také v IRC či evropském šampionátu. Ani přejímka před startem Irské rally nebyla výjimkou. Na našem voze se jim nelíbila úprava části karosérie. Abychom vše dali do vyhovujícího stavu, potřebovali bychom více času než bylo k dispozici. Proto jsme se raději rozhodli v Irsku nestartovat a auto kompletně připravit na Britskou rally, která je pro mě osobně důležitější. Obdobný problém mělo mnohem více aut a každý to řešil po svém. Navíc vzhledem ke zdravotním problémům sestry Petry, která zajišťuje vedení týmu a musela neodkladně odcestovat zpět do Česka, se tým rozhodl stoprocentně se soustředit na zajištění startu Štěpána Vojtěcha v rámci PCWRC,“ objasnil neúčast Martin Prokop.
Vůz jihlavského pilota projde v příštím týdnu přímo na britských ostrovech potřebou úpravou, takže by startu na Wales Rally GB nemělo nic bránit.
Zdroj: Tisková zpráva www.martinprokop.comMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.