Martin Prokop s Janem Tománkem se nakonec nezúčastní předposledního závodu světového šampionátu – Rally Irsko. Jejich vůz Mitsubishi Lancer Evo IX neprošel technickou přejímkou.
Posádka týmu Jipocar Racing zdárně absolvovala seznamovací jízdy irské rally, která si podle jejich slov nezadá s žádným asfaltovým podnikem šampionátu. Její trať je nesmírně rychlá, záludná a místy až nebezpečná.
Nemilé překvapení však čekalo na členy jihlavského týmu na technické přejímce. Bez komplikací prošel vůz Štěpána Vojtěcha (světová premiéra vzájemné spolupráce), na novém Lanceru Martina Prokopa však techničtí komisaři nenašli všechny komponenty odpovídající platné homologaci.
„Techničtí komisaři pořádají na produkční vozy hon, což je patrné nejen na závodech MS, ale také v IRC či evropském šampionátu. Ani přejímka před startem Irské rally nebyla výjimkou. Na našem voze se jim nelíbila úprava části karosérie. Abychom vše dali do vyhovujícího stavu, potřebovali bychom více času než bylo k dispozici. Proto jsme se raději rozhodli v Irsku nestartovat a auto kompletně připravit na Britskou rally, která je pro mě osobně důležitější. Obdobný problém mělo mnohem více aut a každý to řešil po svém. Navíc vzhledem ke zdravotním problémům sestry Petry, která zajišťuje vedení týmu a musela neodkladně odcestovat zpět do Česka, se tým rozhodl stoprocentně se soustředit na zajištění startu Štěpána Vojtěcha v rámci PCWRC,“ objasnil neúčast Martin Prokop.
Vůz jihlavského pilota projde v příštím týdnu přímo na britských ostrovech potřebou úpravou, takže by startu na Wales Rally GB nemělo nic bránit.
Zdroj: Tisková zpráva www.martinprokop.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.