IRSKO - SUPERSPECIÁLKA; První RZ letošní Rally Irsko začala v Belfastu. RZ startovala za tmy a tak posádky nasadily přídavné reflektory. Na 1,82 km dlouhé asfaltové RZ se shromáždilo dvanáct tisíc nadšených diváků. Posádky startovaly v obráceném pořadí.
Celý průběh RZ byl velmi napínavý a postupně gradoval. První RZ dlouho vévodil Chris Meeke. Později jej však předjeli dva kohouti v boji o titul a to Marcus Gronholm a Sebastien Loeb s docela nedotáčivou C4 WRC (+0,9). Třetí místo zaujal tedy Meeke (+1,0). Čtvrté a páté místo patří oběma továrním Subaru v pořadí Atkinson, který předvádí na mostku jeden z nejdelších skoků (+1,2) a Peter Solberg (+1,4). Šesté místo patří hodně agresivně jedoucímu Hirvonenovi (+1,7) a sedmý Latvala ve shodném čase. Osmý Španěl Sordo (+1,9). Deváté místo vybojoval Stohl (+2,5). Ve stejném čase Pons ve třetím Subaru WRT. Jedenácté místo, překvapivě agresivní jízda Wilkse (Subaru WRC pronajmuté od Donnellyho) (+ 2,9). Dvanácté místo,výborný výsledek mladíčka Mikkelsena (+3,2), místo třinácté Henning Solberg (+4,2). Premiéra Donnellyho s Fábií WRC stačila na místo čtrnácté a patnáctý další místní vynikající jezdec Nesbitt (+5,3).
Česká účast utrpěla již při technických přejímkách velmi nepříjemnou ztrátu. Techničtí komisaři nepřipustili na start posádku č. 67, Martin Prokop/Jan Tománek z důvodů nesrovnalostí na bezpečnostním rámu jejich Mitsubishi Lancer EVO IX. Jediným českým zástupcem tak zůstal Štěpán Vojtěch, kterému výkon stačil na čtyřicátou pozici absolutně (+12,1) a jedenáctou v PCWRC. Na velmi překvapivě prvního Aignera ztrácí Vojtěch 3,5s.
Výsledky RZ 1 – Belfast Superspecial 1,82 km
1. Marcus Grönholm-Timo Rautiainen FIN Ford Focus WRC 1:30.8 2. Sébastien Loeb-Daniel ElenaF MC Citroën C4 WRC +0.9 3. Kris Meeke-Paul Nagl GB Subaru Imp. WRC +1.0 4. Chris Atkonson-Stéphane Prévot AUS/B Subaru Imp. WRC +1.2 5. Petter Solberg-Phil Mills N/GB Subaru Imp.WRC +1.4 6. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen FIN Ford Focus WRC +1.7 7. Jari-Matti Latvala-Miika Anttila FIN FordFocusWRC +1.7 8. Dani Sordó-Marc Martí E CitroënC4WRC +1.9 9. Manfred Stohl-Ilka Minor A Citroën Xsara WRC +2.5 10. Xavier Pons-Xavier Amigo E Subaru Impreza WRC +2.5
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.