IRSKO - SUPERSPECIÁLKA; První RZ letošní Rally Irsko začala v Belfastu. RZ startovala za tmy a tak posádky nasadily přídavné reflektory. Na 1,82 km dlouhé asfaltové RZ se shromáždilo dvanáct tisíc nadšených diváků. Posádky startovaly v obráceném pořadí.
Celý průběh RZ byl velmi napínavý a postupně gradoval. První RZ dlouho vévodil Chris Meeke. Později jej však předjeli dva kohouti v boji o titul a to Marcus Gronholm a Sebastien Loeb s docela nedotáčivou C4 WRC (+0,9). Třetí místo zaujal tedy Meeke (+1,0). Čtvrté a páté místo patří oběma továrním Subaru v pořadí Atkinson, který předvádí na mostku jeden z nejdelších skoků (+1,2) a Peter Solberg (+1,4). Šesté místo patří hodně agresivně jedoucímu Hirvonenovi (+1,7) a sedmý Latvala ve shodném čase. Osmý Španěl Sordo (+1,9). Deváté místo vybojoval Stohl (+2,5). Ve stejném čase Pons ve třetím Subaru WRT. Jedenácté místo, překvapivě agresivní jízda Wilkse (Subaru WRC pronajmuté od Donnellyho) (+ 2,9). Dvanácté místo,výborný výsledek mladíčka Mikkelsena (+3,2), místo třinácté Henning Solberg (+4,2). Premiéra Donnellyho s Fábií WRC stačila na místo čtrnácté a patnáctý další místní vynikající jezdec Nesbitt (+5,3).
Česká účast utrpěla již při technických přejímkách velmi nepříjemnou ztrátu. Techničtí komisaři nepřipustili na start posádku č. 67, Martin Prokop/Jan Tománek z důvodů nesrovnalostí na bezpečnostním rámu jejich Mitsubishi Lancer EVO IX. Jediným českým zástupcem tak zůstal Štěpán Vojtěch, kterému výkon stačil na čtyřicátou pozici absolutně (+12,1) a jedenáctou v PCWRC. Na velmi překvapivě prvního Aignera ztrácí Vojtěch 3,5s.
Výsledky RZ 1 – Belfast Superspecial 1,82 km
1. Marcus Grönholm-Timo Rautiainen FIN Ford Focus WRC 1:30.8 2. Sébastien Loeb-Daniel ElenaF MC Citroën C4 WRC +0.9 3. Kris Meeke-Paul Nagl GB Subaru Imp. WRC +1.0 4. Chris Atkonson-Stéphane Prévot AUS/B Subaru Imp. WRC +1.2 5. Petter Solberg-Phil Mills N/GB Subaru Imp.WRC +1.4 6. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen FIN Ford Focus WRC +1.7 7. Jari-Matti Latvala-Miika Anttila FIN FordFocusWRC +1.7 8. Dani Sordó-Marc Martí E CitroënC4WRC +1.9 9. Manfred Stohl-Ilka Minor A Citroën Xsara WRC +2.5 10. Xavier Pons-Xavier Amigo E Subaru Impreza WRC +2.5
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.