RALLY IRELAND - SHAKEDOWN: Tak jsme se konečně dočkali. Rally Irsko dnes začala shakedownem. V místě soutěžě je 11 stupňů Celsia a pod mrakem.
Shakedown proběhl 6 km od centra souteže na 2,8 km dlouhém úseku. První čas dosáhl Gronholm. Lehkým překvapením je druhý čas Atkinsona. Skvělým časem se blýsknul Mikkelsen se starším Focusem WRC. Loebovi patří až pátý čas. Dobrý čas zajíždí Wilson.
Uvidíme, jak se s uskákaným kluzkým asfaltem jezdci vypořádájí. Večer čeká na posádky speciální RZ ve Stormontu. Trať speciálky bude měřit 1,82 km a povede kolem budov Parlamentu.
K dispozici máme i první neoficiální výsledky dnešního Shakdown. Ve večerních hodinách zveřejníme první fotografie přímo ze soutěže.
Rally Ireland - Shakedown (Výsledky):
1
Gronholm-Rautiainen
Ford Focus RS WRC '07
1:37.3
2
Atkinson-Prevot
Subaru Impreza WRC '07
1:38.3
3
Hirvonen-Lehtinen
Ford Focus RS WRC '07
1:38.7
4
Mikkellsen-Floene
Ford Focus RS WRC '04
1:39.2
5
Loeb-Elena
Citroen C4 WRC
1:39.6
6
Sordo-Marti
Citroen C4 WRC
1:40.0
7
Solberg-Mills
Subaru Impreza WRC '07
1:40.3
8
Wilson-Orr
Ford Focus RS WRC '06
1:40.7
9
Wilks-Pugh
Subaru Impreza WRC '05
1:40.9
10
H. Solberg-Bergsten
Ford Focus RS WRC '06
1:41.1
11
Latvala-Antilla
Ford Focus RS WRC '06
1:41.4
12
McNulty-O'Donell
Subaru Impreza WRC '06
1:42.6
13
Stohl-Minor
Citroen Xsara WRC '06
1:42.7
14
Pons-Amigo
Subaru Impreza WRC '07
1:42.9
15
Meeke-Nagle
Subaru Impreza WRC '06
1:44.0
16
Donnelly-Kiely
Škoda Fabia WRC '05
1:44.6
17
McHale-Harryman
Ford Focus RS WRC '06
1:45.1
18
Jones-Moynihan
Ford Focus RS WRC '04
1:45.2
19
Boland-Regan
Subaru Impreza WRC '05
1:46.0
20
Breen-Purcell
Ford Focus RS WRC '04
1:46.5
21
A. McHale-Duffy
Ford Focus RS WRC '03
1:46.9
22
Nesbitt-O'Brien
Subaru Impreza WRC '05
1:47.7
23
Al Qassimi-Beech
Ford Focus RS WRC '07
1:48.8
24
Barrett-Goodman
Subaru Impreza WRC '05
1:51.3
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.