Pro Subaru WRT je letošní sezóna velmi obtížná. Přesto se pilně připravují na poslední dva podniky sezóny.
Do méně povedených sezón může letos tým Subaru WRT počítat letošní rok ve WRC. Žádný z jezdců týmu letos nevyhrál soutež WRC. Světlým okamžikem je druhé místo P. Solberga v Portugalsku. Jinak tým pravidelně boduje. Subaru WRT zaujímá třetí pozici v pořadí konstruktérů, jen velmi těsně přes soukromým Stobart Ford WRT.
„Nikdy jsem žádnou soutěž v Irsku nejel. Bude zde pro mne hodně nového, ale dívám se do budoucnosti. Fanoušci jsou znalí rally, což je dobré, určitě se jede lépe v dobré divácké atmosféře,“ říká Nor Petter Solberg. „Chci nadále pokračovat ve zlepšující se tendenci a tomu podřídíme i přípravu na tuto soutěž. Pojedeme na 110 procent. Je velmi zajímavé sledovat vývoj šampionátu, který se už zde může rozhodnout.“
Jeho stájový kolega Chris Atkinson se netají tím, že by v Irsku chtěl vylepšit dosavadní nejlepší výsledky, čtvrtá místa absolutně.
„Irská rally je pověstná svým hrbolatým povrchem. Na nové rychlostní zkoušky je velmi těžké se připravit. Absolvovali jsme zde loni soutěž s vozem skupiny N, ale jeho rychlost je v porovnání s WRC úplně rozdílná. S WRC se projíždí ve všech zatáček rychleji a vše se děje velmi rychle. Je pak velmi těžké v té rychlosti vše projet bez chyb,“ předpovídá Atkinson
Ještě dodává: „Povrchem v Irsku je směs asfaltu a šotoliny, což znamená unikátní nastavení auta. Když dokážeme skloubit nastavení auta na tyto dva druhy povrchů a ještě když nastavíme auto na déšť, bude to skvělé. Pokud bychom na tomto nastavení jeli na suchu, tak budeme ztrácet, musíme vytvořit nějaký kompromis.“
Shodně pak oba piloti Subaru WRT dodávají: „Rally to bude hodně rychlá, každý z nás musí být naprosto precizní. Netestovali jsme a tak musíme věnovat nějaký čas optimálnímu nastavení. Musíme se snažit eliminovat chyby a doufat v dobré počasí. Poctivou přípravu začneme již od seznamovacích jízd.“
Na Rally Irsko se chystají tři vozy Subaru Impreza WRC 07. Solberg, Atkinson a Pons.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.