Pro Subaru WRT je letošní sezóna velmi obtížná. Přesto se pilně připravují na poslední dva podniky sezóny.
Do méně povedených sezón může letos tým Subaru WRT počítat letošní rok ve WRC. Žádný z jezdců týmu letos nevyhrál soutež WRC. Světlým okamžikem je druhé místo P. Solberga v Portugalsku. Jinak tým pravidelně boduje. Subaru WRT zaujímá třetí pozici v pořadí konstruktérů, jen velmi těsně přes soukromým Stobart Ford WRT.
„Nikdy jsem žádnou soutěž v Irsku nejel. Bude zde pro mne hodně nového, ale dívám se do budoucnosti. Fanoušci jsou znalí rally, což je dobré, určitě se jede lépe v dobré divácké atmosféře,“ říká Nor Petter Solberg. „Chci nadále pokračovat ve zlepšující se tendenci a tomu podřídíme i přípravu na tuto soutěž. Pojedeme na 110 procent. Je velmi zajímavé sledovat vývoj šampionátu, který se už zde může rozhodnout.“
Jeho stájový kolega Chris Atkinson se netají tím, že by v Irsku chtěl vylepšit dosavadní nejlepší výsledky, čtvrtá místa absolutně.
„Irská rally je pověstná svým hrbolatým povrchem. Na nové rychlostní zkoušky je velmi těžké se připravit. Absolvovali jsme zde loni soutěž s vozem skupiny N, ale jeho rychlost je v porovnání s WRC úplně rozdílná. S WRC se projíždí ve všech zatáček rychleji a vše se děje velmi rychle. Je pak velmi těžké v té rychlosti vše projet bez chyb,“ předpovídá Atkinson
Ještě dodává: „Povrchem v Irsku je směs asfaltu a šotoliny, což znamená unikátní nastavení auta. Když dokážeme skloubit nastavení auta na tyto dva druhy povrchů a ještě když nastavíme auto na déšť, bude to skvělé. Pokud bychom na tomto nastavení jeli na suchu, tak budeme ztrácet, musíme vytvořit nějaký kompromis.“
Shodně pak oba piloti Subaru WRT dodávají: „Rally to bude hodně rychlá, každý z nás musí být naprosto precizní. Netestovali jsme a tak musíme věnovat nějaký čas optimálnímu nastavení. Musíme se snažit eliminovat chyby a doufat v dobré počasí. Poctivou přípravu začneme již od seznamovacích jízd.“
Na Rally Irsko se chystají tři vozy Subaru Impreza WRC 07. Solberg, Atkinson a Pons.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.