RALLY WALDVIERTEL - ZÁVĚR: 27. ročník této soutěže skončil vítězstvím domácího jezdece, účastníka WRC Manfreda Stohla. Skvělý výsledek Štěpána Vojtěcha.
Rakouský jezdec dokázal zvítězit na 13 měřených úsecích z celkových 16 úseků. Druhým v pořadí je Štěpán Vojtěch (+1,50.7). Trochu překvapením je výkon 22letého polského jezdce Michaela Kosciuszka (S2000) +2,55.0. Je pravda, že vydělal na technických problémech Beppo Harracha, který skončil čtvrtý (+3,40.1). Páté místo udržel Andreas Waldherr (+4,58.0). Šesté místo zbylo po boji s Waldherren na Totto Volfa (+5,11.0). Sedmé místo Willy Stengg (+5,32.2.). Osmé místo, nejlepší slovensko-česká posádka Petera Gavláka (+5,53.2). Zklamáním je až deváté místo Hermanna Gassnera (+6,14.8). Desáté místo vybojoval navrátilec na rakouské tratě Sepp Haider (+6,47.2).
Další české posádky se umístily až ve druhé desítce. Patnáctý Radek Mifka (+12,11.1), po velkém boji nakonec šestnáctý Igor Vlasatý (+12,14.7). Třicáté místo Josef Sedláček (1.A5). Padesátý Kubata a padesátýdevátý Slovák Knapek.
Více českých posádek rally nedokončilo. Jiří Trojan – technické problémy RZ 14, Jiří Tošovský – technický problém po RZ14, Jaroslav Mikulenka – převodovka po RZ 12, Jakub Denk – motor v RZ 11.
Rally dokončilo 60 posádek z 121 startujících.
Komentáře v cíli rally:
STOHL Tato rally je nejkrásnější v celém kalendáři Rakouského Mistrovství. Chtěl jsem zde své Mitsubishi Lancer Evo IX na zemní plyn dovést k absolutnímu vítězství a to se podařilo. Tato soutěž byla skvělou rozcvičkou před Rally Ireland, ikdyžtam budou podmínky ještě drsnější.
HARRACH Dlouho jsme se drželi na druhém místě, tudíž na medailových pozicích. Bohužel tyto pozice zhatila prasklá poloosa. Ale myslím, že jsem dokázali jak velký potenciál má závodní auto na zemní plyn.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.