RALLY WALDVIERTEL - 1. ETAPA; Bláto a sníh, to všechno je letošní Waldviertel rally. Odstartovalo do ní 121 posádek a Štěpánovi Vojtěchovi se prozatím daří.
Podle předpokladů se ujal vedení Manfréd Stohl. Velmi mu sekunduje jeho stájový kolega Beppo Harrdach (+4,3s) Oba jedou s Mitsubishi Lancer na zemní plyn. Třetím mužem pořadí první etapy je Štěpán Vojtěch (+31,8s) startující za ÖMV Bixxol Rally Team. Čtvrtý je Hermann Gassner (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 49,2. Pátý je Polák Michal Kosciuzsko (Fiat Grande Punto S 2000) +56,5, šestý je domácí Andrea Waldherr (Volkswagen Polo S2000) +1,05,8.
Na druhé RZ opustil rally jeden z favoritů Slovinec Andrej Jereb (Peugeot 207 S2000, ÖMV Bixxxol Team) – porucha motoru.
Překvapením je deváté místo navrátilce na Rakouské tratě Seppa Haidera s produkčním Mitsubishi EVO IV.
Letošní Waldviertel Rally nezůstala bez české účasti. Peter Gavlák je osmý +1,40,1; Jiří Tošovský je na místě patnáctém. Liška je osmnáctý, Igor Vlasatý je dvacátý, o pozici za ním je Radek Mifka S velkým náskokem vede třídu A5 Josef Sedláček – Škoda Fabia, třídu N2 stejně tak vede Jiří Trojan (VW POLO).
Někteří naši krajané už v rally nepokračují. Již na druhé RZ opustil trať Pletka (Citroën C2 A5). Problémy na RZ 3 měli i Michal Riečica (Subaru Imreza WRX STI t. C) – převodovka a Lukáš Pondělíček (Škoda Felicia Kit CAR) – technické problémy.
Komentáře po první etapě:
STOHL (N4): Na prvních dvou RZ nám třikrát zhasl motor. V servisu jsme tento problém odstranili.Jinak si jízdu užíváme. Nemyslím si že Beppo Harrach nám vítězství lehce daruje. Je škoda, že jsme nemohli první čtyři RZ jet úplně na plno, protože bychom si určitě vybudovali větší náskok než máme v cílí první etapy.
HARRACH (N4): V první etapě jsme potvrdili naše velmi dobré výkony v letošní sezóně. Už se těším na sobotu, kdy výrazně poměříme síly s Manfredem.
WALDHERR ( S2000): Auto jsme dostali až ve čtvrtek. Moc jsme se s autem nesvezli. Budeme udržovat pořadí a v rámci našich možností budeme zrychlovat. Hlavně nechceme ublížit autu.
Do cíle první etapy dorazilo 93 posádek. Zítra pokračuje rally druhou etapou.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.