RALLY WALDVIERTEL - 1. ETAPA; Bláto a sníh, to všechno je letošní Waldviertel rally. Odstartovalo do ní 121 posádek a Štěpánovi Vojtěchovi se prozatím daří.
Podle předpokladů se ujal vedení Manfréd Stohl. Velmi mu sekunduje jeho stájový kolega Beppo Harrdach (+4,3s) Oba jedou s Mitsubishi Lancer na zemní plyn. Třetím mužem pořadí první etapy je Štěpán Vojtěch (+31,8s) startující za ÖMV Bixxol Rally Team. Čtvrtý je Hermann Gassner (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 49,2. Pátý je Polák Michal Kosciuzsko (Fiat Grande Punto S 2000) +56,5, šestý je domácí Andrea Waldherr (Volkswagen Polo S2000) +1,05,8.
Na druhé RZ opustil rally jeden z favoritů Slovinec Andrej Jereb (Peugeot 207 S2000, ÖMV Bixxxol Team) – porucha motoru.
Překvapením je deváté místo navrátilce na Rakouské tratě Seppa Haidera s produkčním Mitsubishi EVO IV.
Letošní Waldviertel Rally nezůstala bez české účasti. Peter Gavlák je osmý +1,40,1; Jiří Tošovský je na místě patnáctém. Liška je osmnáctý, Igor Vlasatý je dvacátý, o pozici za ním je Radek Mifka S velkým náskokem vede třídu A5 Josef Sedláček – Škoda Fabia, třídu N2 stejně tak vede Jiří Trojan (VW POLO).
Někteří naši krajané už v rally nepokračují. Již na druhé RZ opustil trať Pletka (Citroën C2 A5). Problémy na RZ 3 měli i Michal Riečica (Subaru Imreza WRX STI t. C) – převodovka a Lukáš Pondělíček (Škoda Felicia Kit CAR) – technické problémy.
Komentáře po první etapě:
STOHL (N4): Na prvních dvou RZ nám třikrát zhasl motor. V servisu jsme tento problém odstranili.Jinak si jízdu užíváme. Nemyslím si že Beppo Harrach nám vítězství lehce daruje. Je škoda, že jsme nemohli první čtyři RZ jet úplně na plno, protože bychom si určitě vybudovali větší náskok než máme v cílí první etapy.
HARRACH (N4): V první etapě jsme potvrdili naše velmi dobré výkony v letošní sezóně. Už se těším na sobotu, kdy výrazně poměříme síly s Manfredem.
WALDHERR ( S2000): Auto jsme dostali až ve čtvrtek. Moc jsme se s autem nesvezli. Budeme udržovat pořadí a v rámci našich možností budeme zrychlovat. Hlavně nechceme ublížit autu.
Do cíle první etapy dorazilo 93 posádek. Zítra pokračuje rally druhou etapou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.